خبرگزاری کار ایران

صدور حکم حبس و انفصال دائم برای شهردار سابق شهر خشکرود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۸۳

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: حکم حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی برای شهردار سابق شهر خشکرود از توابع شهرستان زرندیه به جرم اختلاس توام با جعل صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عبدالمهدی موسوی افزود: مطابق دادنامه صادره از شعبه 101 دادگاه کیفری 2 دادگستری شهرستان زرندیه، شهردار سابق شهر خشکرود به اتهام اختلاس توام با جعل به مبلغ 517 میلیون و 600 و 10 هزار ریال به تحمل 10 سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال و پرداخت جزای نقدی به میزان 2 برابر مبلغ مورد اختلاس محکوم شده است.

وی ادامه داد: دیگر جرایم ارتکابی وی، تصرف غیرقانونی در اموال شهرداری، 19 فقره جعل و استفاده از سند مجعول، برگزاری مزایده صوری و انتفاع از آن و سوء استفاده از موقعیت شغلی و عدم اجرای مقررات و موازین قانونی دولت بوده است که به ترتیب به 74 ضربه شلاق تعزیری، 5 سال حبس تعزیری، 3 سال حبس تعزیری، 948 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و انفصال دائم از خدمات دولتی و تحمل 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در صورت قطعیت حکم و در اجرای ماده 134 قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد که در این مورد 10 سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال و جزای نقدی در حق صندوق دولت است اجرا می گردد. اما فعلا رای مذکور بدوی است و هنوز قطعی نشده و مهلت تجدیدنظرخواهی باقی است.

موسوی تصریح کرد: دستگاه قضایی عزم و اراده جدی و سیاست راهبردی ویژه ای در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه ها دارد. این دستگاه بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمانها و نهادها تأکید دارد. همچنین دستگاه قضا با جرایم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان ها به خصوص دستگاه های خدمات رسان، برخورد محکم و بی اغماض دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز