خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان قزوین عنوان کرد:

مطرح شدن قانون ضد کارگری در مجلس به نام موسسه نذر امام حسین(ع)/ کارگران زیر بار نخواهند رفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۳۰

دبیر خانه کارگر استان قزوین گفت: امروز متاسفانه به نام موسسه نذر امام حسین(ع) قانونی را در مجلس طرح می‌کنند و 38 نماینده آن را امضا کرده‌اند تا در صحن علنی مطرح شود؛ اما کارگران بیدارند و زیر بار این مصوبه نخواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار که صبح امروز در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: ما امروز شعار نمی‌دهیم، کار ما اتمام حجت است.   

ادامه داد: مجلس وقت به تعداد ماده‌های قانون کار پیشنهاداتی داشت و در نهایت در سال 69 این قانون به تصویب رسید و اکنون نیز قانون بد بهتر از بی قانونی است، اما این قانونی است که هنوز شیرنی آن را نچشیده‌ایم و آن زمان هم مخالفت‌هایی درباره آن و جود داشت.

وی بیان کرد: هنوز بیش از 50 درصد این قانون هنوز اجرایی نشده، امروز اصلاح قانون کار از گلوی افرادی بیرون می‌آید که مخالفان دیروز بودند. این مسئول افزود: براین اساس کارگران مزد توافقی و منطقه‌ای دریافت می‌کنند، اما ما اجازه نخواهیم داد واوی از این قانون کم شود و از نمانیدگان استان که امضا نکردند تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: قانون کار حماتیی و برای کارگر است و نمی‌توان پیشنهاد داد با توجه به آن روستایی‌ها بخشی از حقوق را  دریافت نکنند، قانون دستمزد منطقه‌ای ظلم به روستایی‌ها است و  با این کار روستاها را خالی خواهیم کرد و به مشکلاتی منجر خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: باید نمایندگان در مجلس اعلام کنند که کارگران بیدارند و زیر بار این مصوبه نخواهند رفت و اگر امضاها پس گرفته نشود و در صحن علنی مطرح شود از سراسر کشور در مجلس حضور پیدا خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این موضوع تصویب شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز