خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان خبر داد؛

آسیب به جامعه کارگری با اجرای قانون جدید کار/ رسالت ما خدمات رسانی و دفاع از خدمات صنفی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۴۵۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت: با تغییر در قانون کار و اجرای آن جامعه کارگری آسیب می بیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اصغر برشان ضمن تبریک 29 آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: با قصد توسعه تشکیلات و اراده خدمات صنفی به کارگران و بازنشستگان کارگری در سراسر استان، بنا داریم به جهت دسترسی کارگران به خدمات این خانه در بیشتر شهرستان ها دفاتر خانه کارگر را تاسیس کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی خانه کارگر در شهرستان ها افزود: در حال حاضر در چهار شهرستان نجف آباد، خمینی شهر، مبارکه و شهرضا خانه کارگر راه اندازی کردیم و تلاش می کنیم  جدای از راه اندازی خدمات نرم افزاری، به گونه ای پیش برویم که کارگران و بازنشستگان برای دریافت خدمات نیاز به حضور در اصفهان نداشته باشند.

برشان یادآور شد: نوع خدمات خانه کارگر شاید در جریان کرونا با موانعی روبرو شده باشد، ولی  می دانیم که کرونا دائمی نیست و ما روزهای مطلوب را خواهیم داشت با این حال تهدیدی که کرونا به وجود آورد، فرصت ارائه خدمات به صورت نرم افزاری را ایجاد کرد و خانه کارگر نیز از آن غافل نبود. زمانی که آموزش حضوری ممکن نبود، آموزش مجازی را آغاز کردیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به سالروز تصویب قانون کار تصریح کرد: کارگران به ویژه کارگران ساختمانی ضعیف ترین قشر کارگری هستند و رسالت ما خدمات رسانی و دفاع از خدمات صنفی است.

وی اضافه کرد: خدمات پاسخگویی صنفی را ساماندهی و راه اندازی کرده ایم و کارگران هر مشکل صنفی داشتند، مکلفیم پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه   انتصابات صورت گرفته در وزارت کار جامعه کارگری را به چه سمتی خواهد برد؟ خاطرنشان کرد: معتقدیم حوزه درمان و کار و سازمان تامین اجتماعی با بیش از نیمی از جمعیت کشور سکانش در دست کسی است که توانمندی لازم را برای هدایت این کشتی بزرگ با بیش از جمعیت کشور را ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان تاکید کرد: متاسفانه زمزمه های خوبی در انتصابات پیش رو در وزارت کار نمی شنویم؛ چرا که تخصصی ترین حوزه وزارت خانه کار، معاونت نظارت بر روابط کار است و سکانش را به دست سردار رعیتی داده اند. ایشان با سابقه حضور در کمیته امداد چقدر از حوزه روابط کار مطلع هستند؟  

وی یادآور شد: در دوره احمدی نژاد بزرگ ترین ضربه ای که به ما وارد شد در مدیریت تامین اجتماعی بود که هشت مدیر عوض کرد. در تامین اجتماعی امروز دغدغه خاطر داریم  که کسی پست گرفته، آزمون خطا کند، زیرا تجربه کار در این حوزه را ندارد.

برشان با اشاره به با کسری بودجه و قرض از بانک رفاه حقوق بازنشستگان را می دهند گفت: مدیریت سازمان تامین اجتماعی که مکلف به پرداخت حقوق بازنشستگی است کار دشواری است و باید دست اهلش باشد تا بتواند این امر را درست مدیریت کند. 

اجرای درست قانون همسان سازی برای همه بازنشستگان

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اجرای قانون همسان سازی حقوق افزود: کانون بازنشستگان به ویژه شعبه اصفهان همت کردند و قانون همسازی حقوق را مطرح و پیگیری کردند و به نوعی امضا و اجرا شد. هرچند که دولت در گذدشته و دولت فعلی 89000 میلیارد تومان پرداخت بودجه همسان سازی را پرداخت نکرده اند و قرار بود قانون دائمی باشد ولی بازهم تبعیض اعمال شد. به طوریکه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب شد، ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی مصوب نشد.

مخالف اصلاح قانون کار نیستیم

وی با اشاره به اصلاخ قانون کار اظهار داشت: ما با اصلاح مخالف نیستیم، چراکه با توجه به سرعت تکنولوژی قوانین به خصوص در حوزه کار و اشتغال نیاز به اصلاح دارند، اما اصلاحی را می پذیریم که سه شرط داشته باشد: یک حداقل های ممکنه را برای کارگر حذف نکند، دو با توصیه نامه های بین المللی سازمان کار که ما عضو آن هستیم تداخل نداشته باشد و سوم همه جریانات با نظرِ عملی شرکای تامین اجتماعی باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایلنا که پرسید آیا برای ممانعت از اصلاح و اجرای قانون کار جدید با نمایندگان استان جلسه داشته اید یا خیر؟ گفت: پیوسته با نمایندگان مردم اصفهان و سایر نمایندگان استان پیرامون این قانون جلسات داشتیم، منتها نظر من این است به دلیل عدم تصمیم درست، گرایش های حزبی و سیاسی و یا تبعیت از تلقین در این مورد درست فکر نمی کنند.

برشان گفت: با تغییر در قانون کار و اجرای آن جامعه کارگری آسیب می بیندو این ظلم به جامعه کارگری است؛ بترسند از روزی که خشم جامعه کارگری بر انگیزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز