خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد به دستمرد منطقه‌ای محوریت اصلی گردهمایی29 آبان در قزوین/ هشدار جامعه کارگری نسبت به تصویب دستمزد منطقه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۴۴۲

دبیرخانه کارگر استان قزوین گفت: باتوجه به مطرح شدن دستمزد منطقه‌ای، مراسم سالروز تصویب قانون کار در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این گردهمایی که با حضور تشکل‌های مختلف کارگری برگزار خواهد شد، بر مخالفت جامعه کارگری بر این موضوع تاکید خواهد شد.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به برنامه‌های سالروز تصویب قانون کارگفت: به مناسبت این روز یک گردهمایی با حضور مسئولین ارشد استانی در دانشگاه کار البرز برگزار خواهد شد.

دبیرخانه کارگر استان قزوین ادامه داد: دستمزد منطقه‌ای از موارد مهمی است که در مراسم 29 آبان بر آن تمرکز می‌شود؛ خوشبختانه نمایندگان استان این طرح را امضا نکرده‌اند، اما در این جلسه نواقص جدی این طرح از طرف جامعه کارگری برای آن‌ها بازگو می‌شود تا درصورت مطرح شدن موضوع در صحن مجلس آن‌ها را طرح کنند.

این مسئول افزود: موضوع دستمزد در حیطه وظایف شورای عالی کار است و این موضوع باید در این نهاد بررسی و پیگیری شود.

وی با تاکید بر نقد جامعه کارگری بر دستمزد منطقه‌ای گفت: دستمزد منطقه‌ای حرف کارفرمایان بی دردی است که خواستار بهره‌کشی از کارگر هستند و تا کنون جامعه کارگری زیر بار آن نرفته و نسبت به تصویب این طرح هشدار می‌دهد.

کریمی با اشاره به قانون کار گفت: در قانون کار مواردی وجود درد که مورد غفلت واقع شده و اجرایی نمی‌شود؛ ضمن اینکه باید به ایجاد اشتغال، پویایی اقتصاد، امنیت شغلی کارگر و کاهش فاصله طبقاتی توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز