خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان:

شاهد عدم تعادل میان رشد قیمت‌ها و دستمزد بازنشستگان کارگری هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۵۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: شاهد عدم تعادل میان رشد قیمت‌ها و دستمزد بازنشستگان کارگری هستیم؛ درحالیکه این دو باید تناسبی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیدعلی کریمی روز چهارشنبه در نشست تشکل های کارگری و بازنشستگان استان که در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه همسان سازی حقوق یکی از قدیمی‌ترین مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان و مستمری بگیر تامین اجتماعی بود، افزود: طبق الزامات ماده ۴۱ قانون کار، بایستی مزد به اندازه تورم رسمی و سبد معیشتِ محاسبه شده افزایش می‌یافت اما حداقل دستمزد فقط ۲۶ درصد افزایش یافت و با استناد به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حداقل مستمری بازنشستگان نیز فقط ۲۶ درصد زیاد شد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با تاکید بر اینکه فاصله دریافتی بازنشستگان کارگری و سبد معیشت بیش از یک میلیون تومان است، اضافه کرد: بنابراین شاهد عدم تعادل میان رشد قیمت‌ها و دستمزد هستیم؛ درحالیکه این دو باید تناسبی با یکدیگر داشته باشند.

وی در ادامه به مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان در بخش درمان اشاره کرد و گفت:  با توجه به افزایش هزینه‌ها بسیاری از مراکز خصوصی درمانی از پذیرش بیماران تامین اجتماعی سرباز می‌زنند ‌که باید برای آن چاره اندیشی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز