خبرگزاری کار ایران

ادعای باغدار کردستانی درباره قلع و قمع درختان باغش در سنندج/ پس از ۶ ماه هنوز مقصران حادثه شناسایی نشدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۷۲۰

مازیار زارعی پسر باغداری که اوایل سال جاری بخشی از درختان باغ پدری اش در روستای گزنه از توابع سنندج توسط افرادی قلع و قمع شد ، گفت: 6 ماه از این اتفاق گذشته و هنوز افراد خاطی که هویت آنها کاملا برای ما مشخص است از سوی دستگاه قضایی استان کردستان دستگیر نشده اند.

مازیار زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: عصر یازدهم فروردین ماه سال جاری باغ مان را در روستای گزنه به قصد خرید مایحتاج مان در شهر سنندج ترک کردیم و فردا ساعت 3 بعد از ظهر برگشتیم که پدرم از من خواست درختان باغ را کود و آب بدهم. 

وی افزود:  وقتی به همراه پدرم داخل باغ رفتیم  متوجه قطع شدن  بخشی از درختان باغ  شدیم و بلافاصله موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دادیم. کارشناس دادگستری میزان خسارت درختان را  590 میلیون تومان برآورد کرد که ما نسبت به این برآورد اعتراض کردیم.

درختان قطع شده‌مان بیش از 2 هزار اصله بودند

زارعی ادامه داد: درختان قطع شده با قلمه های انار، فندق و انگور بیش از 2 هزار اصله درخت بودند که در بین شان درختان 10، 11، 8، 7، 2 ساله و یک ساله هم بودند. کارشناسان جهاد کشاورزی پس از ارزیابی گفتند درخت انگور خودش سبز می شود و مشکلی ندارد. هر چند باید هر سال هرس شان کنیم ولی  این درختان مثل قبل رشد نمی کنند . تازه در حال جوانه زدن هستند اما انگور ندارند.  برای تهیه قلمه انار هم پیشتر به شیراز رفته و با کلی زحمت این باغ را سر و سامان داده و کلی برایش هزینه کرده بودیم.

ادعای  باغدار کردستانی درباره قلع و قمع درختان باغش در سنندج/ پس از ۶ ماه هنوز مقصران حادثه شناسایی نشدند

وی در باره چگونگی ایجاد باغ شان عنوان کرد: سال 89 پدرم به تهران رفت و از مسئولان دولتی تقاضای یک قطعه زمین در اطراف شهر سنندج به دلیل جانباز شیمیایی بودنش که نمی توانست در شهر زندگی کند کرد.  مسئولان کشوری هم در مکاتبه ای به جهاد کشاورزی سنندج خواستند مرغوب ترین و بهترین زمینی را با بیل مکانیکی و بلدوزر در اختیار پدرم قرار دهند.  جهاد کشاورزی نیز یک قطعه زمین به پدرم واگذار کرد که حدود 2 هزار و 600 ساعت  با هزینه شخصی خودمان که سنگلاخی بود مسطحش کردیم و این کار را در حالی انجام دادیم که قرار بود بیل مکانیکی در اختیارمان قرار دهند.

زارعی ادامه داد: از سال 89 تا 91 شروع به کار کردیم و زمین را گسترش  دادیم و درختان باغ را به ثمر رساندیم. بر اساس طرحی که هر کسی زمینش را آباد کند زودتر سند به نامش می زنند با حضور مسئولان دادگستری، ثبت اسناد و املاک و شورای روستا سند این ملک به نام پدرم ثبت شد.

وی اضافه کرد: اوایل اسفند سال گذشته شخصی از اهالی روستای گزنه به جهاد کشاورزی سنندج مراجعه کرده و مدعی شده بود همین قطعه از باغ ما که فروردین ماه درختانش قطع شدند  زمین آباد و اجدادی وی است. ما نیز پس از مطلع شدن از این موضوع اعلام کردیم که این زمین  را دولت به ما واگذار کرده و اگر مال شما است سند و مدارک تان کجاست؟ جهاد کشاورزی هم از وی مدارک و مستندات خواسته بود که ارائه نداده بود.

بدون اجازه وارد باغ مان شدند

زارعی گفت: 3 روز قبل از قطع شدن درختان از طریق در ورودی دیگری از باغ  یکی از همسایه ها را که برای گرفتن قلمه انار   آمده بود  بدرقه می کردم که متوجه حضور یک دختر و پسر در داخل باغ شدم و وقتی از آنها سئوال کردم شما کی هستید و چرا بدون اجازه وارد باغ شده اید مرا هل دادند  و گفتند   زمین خودمان است و این زمینی که الان داخلش درخت کاشته اید برای ابا و اجدادی پدرمان است. با توجه به اینکه شاهد داشتم با کلانتری تماس گرفتم و صورت جلسه کردم و به دادگستری هم شرج ماجرا را اعلام کردیم .

ادعای  باغدار کردستانی درباره قلع و قمع درختان باغش در سنندج/ پس از ۶ ماه هنوز مقصران حادثه شناسایی نشدند

سال 97 نیز درختان باغ مان را قطع کردند که فرد خاطی در دادگاه با توجه به اینکه سند داشتیم محکوم شد. ولی رضایت دادیم و نخواستیم دشمن تراشی کنیم.

6 ماه گذشت ولی کسی را دستگیر نکردند

زارعی ادامه داد: دادستان سنندج بعد از قطع درختان مان 2 بار از باغمان بازدید و از پدر جانبازم دلجویی کرد ولی تا کنون  6 ماه گذشته و هیچ فردی را در این زمینه دستگیر نکرده اند. از ترس مان که دوباره درختان باغ را قلع و قمع نکنند همیشه یک نفر در باغ می ماند و همگی با هم به خانه‌مان در  سنندج نمی رویم. از  دادگستری  می‌خواهیم که باعث و بانی قلع و قمع درختان باغ پدرم را پیدا کند.

وی بیان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به پدرم وعده دادند ما  تسهیلات، کود و درخت می‌دهیم  اما وقتی  از  مسئولان پیگیری می کنیم که چرا  کمک نمی کنید اعلام می کنند خودش نمی آید. در حالی که ما مراجعه کردیم ولی وام با سود 18 و 24 درصد به ما پیشنهاد کردند که از عهده پرداختش برنمی آییم.

زارعی عنوان کرد:حتی یک نفر  گفته بود پدرم تقاضای تغییر کاربری داده و زمین را خودش قلع و قمع کرده است. دادگستری هم کارشناس و رئیس جهاد کشاورزی را برای بررسی به باغمان فرستان که رئیس جهاد کشاورزی همان جا اعلام کرد زارعی هیچگونه تقاضای تغییر کاربری برای ایجاد کارگاه نداده است که بخواهد باغش را به این روز بیندازند.

وی گفت: روزی که درختان باغ را قطع کرده بودند پلیس آمد و عکس هایی را که از رد پای افراد به جای مانده بود را گرفت و در اختیار آگاهی قرار داد اما از روزی که پرونده ما از آگاهی به دادگستری ارجاع داده شد هیچکس به شکایت ما رسیدگی نمی کند.

زارعی ادامه داد:یکی از شبکه های تلویزیونی  از اتفاقی که برای مان افتاد گزارش گرفت و همان شب 590 میلیون تومان برای مان کمک های مردمی جمع شد. ولی پدرم ریالی از این مبلغ را قبول نکرد و گفت این پول را به مردم کرونایی کمک کنید. خواسته ما دستگیری  باعث و بانی این کار است تا  به سزای اعمالش برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز