خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه خبر داد:

بهره برداری از ۱۲ پروژه جهاد کشاورزی در شهرستان تربت‌حیدریه

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۱۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: در هفته گرامیداشت دولت ۶۵۰ هکتار پروژه تحت فشار در قالب ۱۲ پروژه با اعتبار ۹۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محمدرضا عباسپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی برگزارشد اظهارکرد: بودجه مربوطه از محل اعتبارات ملی آبیاری تحت فشار تامین شده و ۸۰۰ هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

وی گفت: همچنین ظرف یک سال اخیر با صرف 14 میلیارد ریال، 26.2 کیلومتر لوله‌گذاری در قالب ۲۰ پروژه انجام شد و لذا اکنون 2 هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین زیر کشت گندم و جوی ما با آبیاری تیپ (قطره‌ای) درحال انجام است و نیز هشت حلقه قنات نیز با اعتبار پنج میلیارد و 120 میلیون ریال لایروبی شد.

عباسپور افزود: ظرف یک سال اخیر ۱۱۵ دستگاه انواع تراکتور سبک، نیمه سنگین و سنگین زراعی و باغی و ۱۲۰ دستگاه انواع دنباله بر شامل: بذرکار، سمپاش و دیگرادوات خاک‌ورزی با اعتبار 119 میلیارد ریال جذب کردیم که به توسعه مکانیزاسیون مکانیزاسیون کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه عمده وظیفه ما انجام برنامه‌های ترویجی است،  گفت: بر این اساس و در قالب برنامه‌های ترویجی هزار و 430 نفر روز برنامه آموزشی و ۳۱۰ مردم بازدید ترویجی ظرف یک سال اخیر انجام شد.

عباسپور تصریح کرد: از سال ۹۳ و با هدف بهره‌وری در مصرف آب، پنج هزار و 714 هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار دولتی به میزان 645 میلیارد ریال و به صورت بلاعوض انجام شده‌است.

وی افزود: در مدت یاد شده همچنین ۱۹۹ کیلومتر لوله‌گذاری و انجام کانال بتنی به صورت رایگان و با صرف اعتبار 99 میلیارد و 290 میلیون ریال برای خورده مالکان انجام شد و نیز ۹۴ رشته قنات با اعتبار 156 میلیارد لایروبی کردیم. 

وی تاکید کرد: از مجموع 38 هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی موجود در منطقه، ۲۱ هکتار مجهز به آبیاری تحت فشار شد و در واقع ۸۰ درصد اراضی مستعد ما به صورت تحت فشار انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز