خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آبیک به ایلنا خبر داد:

کشت کینوا در 5 هکتار از اراضی کشاورزی آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۴۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از کشت گیاه کینوا در 5 هکتار از اراضی بخش بشاریات این شهرستان خبر داد.

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: برای نخستین بار در استان قزوین در سطح 5 هکتار از اراضی مزروعی بخش بشاریات شهرستان آبیک گیاه کینوا شده است.

وی افزود:  کینوا یک گیاه بسیار مقاوم به شرایط نامطلوب محیطی است که در برابر تنش‌های زنده و غیرزنده مقاومت بسیار بالایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مقاومت به خشکی و یخبندان، قابلیت رشد در زمین‌های فقیر و با آب نیمه شور را از ویژگی‌های بسیار مناسب گیاه کینوا برشمرد و ادامه داد: محصول اصلی این گیاه، دانه آن است که ارزش غذایی بالایی دارد و غنی از اسیدهای آمینه ضروری است.

لطفی اضافه کرد: با توجه به اینکه تقریبا یک سوم از اراضی مستعد کشاورزی کشور به دلیل خاک نامرغوب و نامناسب بودن توزیع آب از قبیل شوری و خشکی در بیشتر نواحی کشت و زرعی در این اراضی صورت نمی‌گیرد که بهترین راهکار، معرفی گیاهان کم آبخواه و مقاوم به تنش شوری و سازگار به تغییرات اقلیمی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: تامین نیاز موادغذایی مردم با استفاده از پتانسیل تولید محصولات زراعی و گیاهان  جدید از مهم‌ترین وظایف بخش کشاورزی مسحوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: استفاده از بذر اصلاح شده گیاهان مقاوم جدید مناسب با خاک‌های شور و خشک که با شرایط اقلیمی سازگاری دارد، در دستور بخش کشاورزی و صنایع غذایی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: کاشت گیاه کینوا در اراضی نامرغوب به ویژه در مناطق شور در حال ترویج است که طرح مذکور در همین راستا در شهرستان آبیک به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز