خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

منابع حاصل از کشاورزی در سبد خانوار چشمگیر است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۵۶

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: از حیثاقتصاد کلان کشاورزی جایگاه عمده و ارزشمند است، و از جهت اقتصاد خرد درسبد خانوار چیزی جز منابع کشاورزی نمی‌بینیم.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: از حیثاقتصاد کلان کشاورزی جایگاه عمده و ارزشمند است و از جهت اقتصاد خرد در سبد خانوار چیزی جز منابع کشاورزی نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، اصلانی در همایش حفاظت اراضی زراعی و باغات در جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه عوامل تولید را زمین، کار و سرمایه تشکیل می‌دهد، گفت: کار و سرمایه دامنه تغییراتشان وسیع است، خاک بر اثر عوامل فرسایش و شرایط جوی به راحتی و در کوتاه مدت قابل جایگزینی نیست میلیونها سال باید بگذرد که افزایش پوشش خاکی در حد سانتی متر داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: شهرداری‌ها باید اراضی کشاورزی واقع در حریم شهرها را به درستی و به نحو احسن حفاظت کنند.

اصلانی گفت: متاسفانه باید اعتراف کنیم از نعمتهای و سرمایه‌های خداوند آن گونه که باید و شاید نتوانستیم مدیریت کنیم و بهره برداری به گونه‌ای که بهره وری و هم افزایی را افزایش بدهد نتوانستیم استفاده بکنیم.

وی عنوان کرد: در جوامع توسعه یافته بی ارزش ترین اراضی به احداثساختمان اختصاص می دهند، ولی؛ ما هر جایی که می‌خواهیم ساختمانها را احداثمی‌کنیم.

معاون استاندار افزود: روستاییان باید به این باور برسند که قطع یک درخت از نظر شرع و آموزه‌های دینی و از جهت مسائل اقتصادی علاوه بر تخریب موجب تغییرات اقلیمی می‌شود.

اصلانی افزود: شهرداری‌ها باید اراضی کشاورزی واقع در حریم شهرها را به درستی و به نحو احسن حفاظت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز