خبرگزاری کار ایران

طرح‌های قابل افتتاح جهاد کشاورزی کرمانشاه در هفته دولت تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۴۷

علی اشرف منصوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، طرح های این سازمان در هفته دولت در کرمانشاه را تشریح کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت، ۹۳ طرح در زیر بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، علی اشرف منصوری گفت: با فعالیت این طرح‌ها که برای به بار نشستن آن‌ها ۳۳۶ میلیارد ریال هزینه شده است، ۶۵۵ نفر از بیکاران استان به صورت مستقیم دارای شغل پایدار می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۱۶۲ میلیارد ریال از منابعی که برای تکمیل این طرح‌ها مورد استفاده قرار گرفته، مربوط به منابع عمومی دولتی است و مابقی اعتبارات نیز از محل تسهیلات بانکی و یا سرمایه افراد تامین شده است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این طرح‌ها در بخش‌های آب و خاک، دام و طیور، تولیدات گیاهی و… اجرا شده است.

منصوری گفت: از جمله طرح‌های شاخصی که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، ایستگاه پمپاژ آب قمشه در درود فرامان است که در گام اول ۱۲۰هکتار از زمین‌های کشاورزی را برای توسعه باغات تامین آب می‌کند و در مرحله دوم قرار است این سطح به ۶۰۰ هکتار افزایش یابد.

به گفته این مسئول در هفته دولت همچنین بهره برداری از شبکه آبیاری سد سلیمان شاه سنقروکلیایی با توان بهبود و توسعه زمین‌های آبی در سطح ۷۰۷ هکتار، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۵۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی سرپل ذهاب، ایستگاه پمپاژ آب قصرشیرین برای تبدیل ۳۵۰ هکتار زمین دیم به آبی و شماری طرح دیگر در حوزه تولید تخم مرغ، تولید گوشت قرمز، تولید کنسرو ذرت شیرین، گوشت سفید و… مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در پایان تاکید کرد: استان کرمانشاه سالانه چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و در برخی محصولات از جمله گندم دارای مزیت است. به طوری که امسال رتبه سوم در خرید تضمینی گندم در کشور را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه به گفته مسوولان، دولت تدبیر و امید برای دو برابری شدن حجم تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه(افزون بر هشت میلیون تن) در افق چهار سال آینده برنامه ریزی خاصی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز