خبرگزاری کار ایران

لایروبی 38 کیلومتر از انهار شهرستان‌های رودسر و املش

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۹۰

مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش از لایروبی 38 کیلومتر از انهار و ساخت 35 سردهنه اصلی در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، احمد دادستان با اعلام این خبر گفت: سردهنه ‌سازی و ترمیم بازوهای انهار یکی از اصلی ترین اقدامات برای ورود به فصل زراعی کشاورزی است.

وی افزود: در حال حاضر ساخت 27 سردهنه‌ اصلی در شهرستان رودسر و 8 سردهنه اصلی در شهرستان املش و عملیات آبرسانی ویژه از طریق فرخ‌نهر در ساحل چپ رودخانه پلرود به اراضی کشاورزی 12 روستا به سرانجام رسیده است.

مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش گفت: سردهنه‌های واقع در رودخانه‌های لزرجان، تولخاله، مرسارود، خشکرود، سیاه‌لات قاسم‌آباد، آچی‌رود، میانده‌رود و همینطور نهر صیاد محله، خاناپشتان، گزافرود و لیمنجوب آبگذاری موقت شده اند.

وی همچنین گفت: سردهنه نهر بی‌بالان در زیر پل پاچیان نیز بازسازی شده است و آبگذاری آن با نصب کانال و لوله فلزی در اسرع وقت به انجام خواهد رسید.

مدیر منابع آب شهرستان های رودسر و املش اظهار داشت: لایروبی انهار در منطقه گواسرا و علی‌آباد (رودسر- املش)، نهر هردو رود در روستاهای گسکرمحله، دوستکوه، درزی‌محله، پیرمحله، دادامحله، علی‌اوسط‌محله، سورچان‌محله، ماه‌سایه، لسبو‌محله و بازوسازی نهر نوده در شهرستان رودسر انجام شده اند.

دادستان درباره اقدامات انجام شده در املش نیز گفت: در شهرستان املش پاکسازی ایستگاه‌های محل پمپاژ محدوده علی‌آباد و سفیدداربن، ساماندهی و لایروبی رودخانه البرز در لگموج، اصلاح مسیر جریان آب در روستای شکرپس و بازسازی بازوی آببندان کرفستان بازسازی، لایروبی و آبگذاری انهار و سردهنه‌های جورکاسر، حاجی‌آباد و لگموج در رودخانه البرز، پیلاباغ، سفیدداربن، آسیابسران و ... در رودخانه کیارود انجام شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش در پایان اعلام داشت: بازسازی و راه‌اندازی برخی از ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق نیز در دستور کار قرار دارد و بخش عمده آن در محدوده املش انجام شده و در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز