خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

مترو، اولویت‌دار ترین پروژه عمرانی شهر تبریز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۴۳۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که پروژه قطار شهری تبریز به عنوان اولویت دارترین پروژه عمرانی این شهر است، گفت: خط یک و دو قطار شهری تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان اولویت اصلی شهرداری تبریز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،جواد رحمتی در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز، اظهار کرد: در طی سه سال گذشته پروژه قطار شهری تبریز به عنوان یکی از فعال ترین پروژه های شهری بوده است و دولت و شهرداری تلاش کرده است با عمل به تعهد ۵۰ درصدی خود در تحقق مسائل مالی سهم خود را ایفا کنند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام گرفته در طی سال های گذشته، شاهد به اتمام رسیدن خط یک قطار شهری تبریز در اواسط سال بعد خواهیم بود و در حال حاضر عملیات اجرایی خط ۲ قطار شهری تبریز با جدیت در حال انجام است‌.

وی ضمن تقدیر از مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز و شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: اختصاص بودجه نقدی و غیر نقدی و حمایت های شهرداری، شورای شهر و استانداری در این مدت قابل توجه بوده است.

رحمتی از انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق از محل‌منابع دولتی در این دو سال برای ادامه عملیات پروژه خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: بخشی از این اوراق به فروش رفته و طی هفته های آتی مابقی نیز منتشر خواهد شد.

                                          تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل های خط دو مترو تبریز

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل‌های خط دو مترو این شهر خبر داد.

مصطفی مولوی فرد در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز، اظهار کرد: در حال حاضر از مجموعه 8 ایستگاه فاز اول پروژه، 5 ایستگاه به موازات حفاری تونل‌ها در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: حفاری تونل این پروژه توسط دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر 9.5 متر انجام می‌گیرد. 

مولوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج را به طول 7 کیلومتر را حفاری کرده و برای اتمام تونل فاز اول پروژه لازم است 3 کیلومتر دیگر را حفاری کند تا به ایستگاه میدان دانشسرا برسد.

مولوی با اشاره به تعمیرات اساسی دستگاه‌ها در طی ماه ‌های گذشته گفت: پیش از اینTBM از طرف غرب حفاری می کرد که بعلت تعمیرات اساسی دستکاه و یک سری کارهای ایستگاه توقفی داشته، امروز حفاری مسیر را بدون توقف و تعمیرات کلی حفاری را ادامه خواهیم داد.

وی گفت : فاز سوم تونل این پروژه (از شهرک باغمیشه تا میدان بسیج) نیز پس از اتمام عملیات حفاری یکی از دستگاه‌های حفار موجود، اجرا خواهد شد.

مولوی در خصوص مشکلات قراردادی پیمانکار این پروژه، گفت: مشکل قراردادی پیمانکار خط۲ که از بدو شروع این پروژه وجود داشت با تلاش و پیگیری دو ساله مجموعه سازمان قطار شهری اواخر سال ۹۹ حل شد و امیدوارم پیمانکار دیگر مشکل مالی برای انجام کار نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در خصوص ویژگی های این خط اظهارکرد: خط 2 قطار شهری تبریز به طول 22.4 کیلومتر و دارای 20 ایستگاه است؛ این خط به صورت شرق-غربی بوده و از شهرک قراملک پس از طی خیابان‌های آخونی، قره‌آغاج، گجیل و بازار دارای ایستگاه تبادلی با خط 1 و 3 قطار شهری در کهنه میدان است. 

وی افزود: مسیر خط 2 پس از این محدوده به سمت خیابان عباسی، میدان شهید فهمیده، شهرک باغمیشه، نصر و مرزداران امتداد یافته و در انتها به میدان بسیج (نمایشگاه بین‌المللی) ختم می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: ادامه این خط به ایستگاه راه آهن میانه-تبریز واقع در جنوب شهرک خاوران خواهد رسید.

مولوی افزود: این خط دارای میزان مسافر روزانه 490 هزار در افق برنامه‌ریزی شده طرح خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز