خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

شهرداری تبریز متولی احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۱۱

احیای مجتمع ربع رشیدی وظیفه ماست. / پیشنهاد عضویت شهرداری تبریز در هیات امنای ربع رشیدی را ارایه خواهیم کرد تا شهرداری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های احیای این مجموعه دخیل باشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ربع رشیدی بخشی از تاریخ و فرهنگ آذربایجان است و ما احیای این مجتمع علمی و فرهنگی را وظیفه خود می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده عصر پنج شنبه در جلسه ای که به منظور بررسی مسایل و مشکلات احیای مجتمع علمی و فرهنگی ربع رشیدی تشکیل یافته بود، با تاکید بر لزوم تشکیل مجدد هیات امنا و ستاد پیگیری احیای این مجتمع، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان مجری برنامه های این ستاد خواهند بود.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه مجتمع ربع رشیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: با این وجود و در حالی که سه وزیر عضو هیات امنای این مجتمع هستند، اما متاسفانه در دولت قبل کار عملی در جهت احیای آن صورت نگرفت و امروز شاهد تعطیلی آن هستیم.

جبارزاده افزود: حتی برای احیای این مجتمع، ردیف مشخصی نیز در بودجه در نظر گرفته شده بود که در اثر عدم پیگیری حذف شده و با توجه به وضعیت اعتبارات کشور تعریف ردیف جدید در بودجه مشکل خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که متولی احیای ربع رشیدی باید مشخص شود، از پیشنهاد شهرداری تبریز مبنی بر سپردن مدیریت کلی این مجتمع به شهرداری استقبال و شهرداری را مامور حفظ، حراست، آزادسازی و نگهداری اراضی این مجتمع کرد.

وی گفت: با توجه به این که بسیاری از کارهای مربوط به احیا بر عهده شهرداری است لذا تولی‌گری احیای مجتمع نیز به شهرداری تبریز سپرده می شود و شهرداری از سوی دولت مسوول حفظ و حراست از این مجتمع علمی و فرهنگی است.

جبارزاده با اشاره به مساحت ۳۳ هکتاری مجموعه ربع رشیدی، اظهار داشت: در طول سال های گذشته تعرض‌های زیادی به این محدوده شده و در بخش قابل توجهی از آن ساخت و سازهای بی‌رویه انجام گرفته است که شهرداری باید تمام این محدوده را آزادسازی و حفظ کند.

وی افزود: پیشنهاد عضویت شهرداری تبریز در هیات امنای ربع رشیدی را ارایه خواهیم کرد تا شهرداری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های احیای این مجموعه دخیل باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز