خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان:

تجهیز ۲۸ درصد از اراضی کشاورزی گلستان به سیستم‌های نوین آبیاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۳۸۳

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان ظرفیت تجهیز به سیستم نوین آبیاری را دارند که درحال حاضر فقط ۲۸ درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

به گزارش ایلنای گلستان، علی نصرتی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۴ رشته قنات در استان ثبت شده داریم  که در سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی تعداد ۲۲ رشته قنات بازسازی و نوسازی شده است و برای سالجاری عملیات بازسازی برای ۱۰۰ رشته قنات در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی آبی گلستان ظرفیت تجهیز به سیستم نوین آبیاری را دارند که تاکنون ۲۸ درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شدند. اجرای سامانه های نوین آبیاری رشد ۳۰ درصدی تولید و ارتقای دو برابری بهره وری مصرف آب را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ۳۰۰ میلیارد تومان برای سیستم‌های آبیاری نوین در گلستان نظر گرفته شد ولی فقط ۴۶ میلیارد تومان واریز شده است و درحال حاضر حدود ۷۰ درصد هزینه‌های سیستم‌های آبیاری نوین توسط دولت پرداخت می‌شود و مابقی باید کشاورز پرداخت کند.

وی گفت: ۱۷ هزار کیلومتر جاده بین‌ مزارع در استان وجود دارد که جاده‌های بین‌ مزارع یک راه مواصلاتی از مزارع به جاده برای تردد وسایل کشاورزی است. برای مرمت جاده‌های بین مزارع گلستان در هر کیلومتر به حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و برای احداث هر کیلومتر جاده بین‌ مزارع به ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز