خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان:

تامین و ذخیره سازی کود مورد نیاز کشاورزان گلستانی برای کشت بهاره

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۹۰

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان: کود مورد نیاز برای کشت بهاره در گلستان ذخیره شده و مصرف کود‌های فسفاته در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه برابری داشته است.

به گزارش ایلنای گلستان، سید صمد ضیائی اظهار کرد: روند حمل کود فسفاته از بنادر و مبادی کشور به گلستان در شرایط مطلوبی قرار دارد و به اندازه نیاز کشاورزان برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است.

ضیایی با بیان اینکه امسال باید بیش از 33 هزار و  ۵۰۰ تن کود‌های فسفاته تامین کنیم افزود : هم اکنون ۲۰ درصد از برنامه ابلاغی شامل بیش از ۶ هزار و۵۶۴ تن انواع کود‌های سوپرفسفات تریپل TSP و فسفات گرانوله تامین شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: مصرف کود‌های فسفاته در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه برابری داشته است و پیش بینی می‌شود امسال هم به مصرف استاندارد در جهان و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات آب و خاک کشور نزدیکتر شویم.

وی با اشاره به اهمیت مصرف کود فسفاته گفت: فسفات‌ها نقش زیادی در متابولیسم گیاهی داشته و یکی از عناصر غذایی ضروری برای رشد و توسعه گیاه است و تامین مقدار کافی فسفر باعث رشد سریع، افزایش رشد ریشه و زودرسی محصول می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز