خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر البرز:

افرادی که شرایط بیمه صندوق هنر را ندارند، بیمه اجتماعی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۴۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی در اولین جلسه اجرایی بیمه اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه استان البرز گفت: با تدابیر اتخاذ شده افرادی که شرایط بیمه شدن در صندوق هنر را ندارند بیمه اجتماعی می شوند.

به گزارش ایلنا از البرز، هادی بشیری در جلسه اجرایی بیمه اجتماعی برای اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه که با حضور رئیس خانه مطبوعات و معاون فرهنگی ارشاد استان البرز برگزار شد در خصوص بیمه ورزشکاران و اهالی رسانه اظهار داشت: با تدابیر اتخاذ شده، افرادی که امکان ثبت نام در صندوق هنر  را ندارند می توانند بیمه اجتماعی اصحاب فرهنگ، ورزشکاران و‌ هنرمندان را داشته باشند. 

بشیری ادامه داد:  این بیمه را به نام  بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز می شناسند، زیرا که تا کنون  بیشترین اعضای آن را روستاییان، عشایر و کشاورزان کشورمان تشکیل می‌دادند. 

وی گفت: تشکیل صندوق بیمه  روستایی و عشایر بر اساس قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین در سال  ۱۳۸۳  تصویب‌ شد. این صندوق کنار تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح، جزو چهار صندوق بزرگ بیمه ای کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به مبلغ حق بیمه حداکثر ۱۳۳ هزار تومان در ماه گفت : بیمه شده در ماه حداکثر ۱۳۳ هزارتومان پرداخت می‌کند و مابقی مبلغ که حدود ۷۰ درصد است را دولت پرداخت می کند. 

وی گفت: خدمات صندوق سه دسته است شامل مستمری از کار افتادگی برای افراد تحت پوشش بیمه روستایی که حداقل یک سال سابقه بیمه دارند، چنانچه در اثر کار یا بیماری دچار از کار افتادگی شوند، می‌توانند با مراجعه به کمیسیون پزشکی و پس از تأیید از کارافتادگی کلی توسط پزشک، مستمری از کار افتادگی دریافت کنند. البته شرط دیگر این است که بیمه شده تا پایان سالی که بیماری آن‌ها آغاز شده است یا حادثه‌ای که دلیل از کارافتادگی است رخ داده است، حق بیمه ۹۰ روز را پرداخت کرده باشند.

بشیری در ارتباط با خدمات مستمری پیری یا بازنشستگی این صندوق گفت: برای دریافت این مستمری شرط سنی وجود دارد. چنانچه بیمه شده ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد و حداقل ۶۵ سال داشته باشد یا اگر سابقه بیمه فرد ۱۰ سال باشد و ۷۰ ساله باشد، این مستمری پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: مستمری بازماندگان افرادی که در تکفل بیمه شده هستند، پس از فوت او می‌توانند مستمری دریافت کنند.

بشیری گفت: به طور کلی، ۱۵ درصد از درآمد بیمه شده به عنوان حق بیمه محاسبه می‌شود که از این ۱۵ درصد ۵ درصد سهم بیمه شده و ۱۰ درصد باقی مانده، سهم دولت است.

این مسئول در خصوص جا به جایی سابقه بیمه خود در صندوق های مختلف گفت: افرادی که تحت  سایر صندوقهای تأمین اجتماعی هستند، می‌توانند با انتقال سابقه خود به بیمه روستایی چنین تغییری را  انجام دهند، و بالعکس این موضوع هم امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز