خبرگزاری کار ایران

اصحاب رسانه ، فرهنگ هنر و ورزشکاران تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر قرار خواهند گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۸۷

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز گفت: اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر و همچنین ورزشکاران ، مربیان ، داوران در قالب مشاغل فصلی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا از البرز، هادی بشیری با اشاره به اصل 29 قانون اساسی گفت : اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه اجتماعی را حق همگانی مردم می داند و دولت را مکلف کرده که از محل درآمدهای عمومی و حاصل از مشارکت مردمی این خدمات را برای یکایک افراد جامعه فراهم نماید در حالیکه  تا سال ۸۳ تنها افرادی که در کارگاه ها  و کارخانه ها رابطه کارگری و کارفرمایی داشتند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار بودند  اما با تصویب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی  سایر اقشار  از قیبل روستائیان، عشایر، کشاورزان، مشاغل خانگی،  مشاغل فصلی، رانندگان حمل بار ومسافر برون شهری و ... می توانند از مزایای تامین اجتماعی بهره مند شوند.

بشیری تاکید کرد: ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر ، روستائیان به واسطه سکونت و شاغلین بخش کشاورزس صنایع دستی و هنرهای سنتی،، مشاغل فصلی، مشغل خانگی، زنبور داران ، اعضای فعال بسیج، رانندگان حمل بار و مسافر برون  شهری، قالی بافان و... به واسطه اشتغال در صورت داشتن  ۱۸ تا ۵۰ سال سن  عضو  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر شوند.

وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه این افراد ۱۵ درصد درآمد آن ها  بوده که ۱۰ درصد آن توسط دولت و پنج درصد مابقی توسط افراد پرداخت می شود  که حداکثر آن  ماهانه ۱۳۳ هزار  تومان و سالانه یک میلیون و  ۵۹۶ هزار تومان می باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز  بیان داشت: بیمه شدگان می توانند با پرداخت این مبلغ از خدمات بلند مدت  بیمه های اجتماعی از جمله بازنشستگی ، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان  بهره مند شوند ضمن اینکه نقل و انتقال سوابق بین صندوقهای بیمه ای برای آنها امکان پذیر است.

وی  اظهار داشت : همسر و فرزندان بیمه شدگان که مشمول صندوق باشند  می توانند جداگانه عضو صندوق شوند و علاوه بر برخورداری از مزایای تحت کفالت در آینده از مزایای بازنشستگی و یا از سایر خدمات استفاده کنند.

بشیری افزود:که در سال جاری در کنار تعهدات بلند مدت بیمه های اجتماعی، تعهدات کوتاه مدتی از قبیل پرداخت کمک هزینه کفن و دفن  و خرید خدمت سربازی برای افراد تحت پوشش صندوق فراهم شده است.

بشیری گفت : در حال حاضر ۲۰ کارگزار برای ارائه خدمات به جامعه هدف درسراسر استان البرز فعال می باشند و تاکنون حدود ۱۷ هزار خانوار در استان البرز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر قرار گرفتند  که ۹۵۰ خانوار به علت فوت ، از کارافتادگی و یا بازنشستگی سرپرست خانوار مستمری بگیر این صندوق شده اند .

وی تاکید کرد: براساس تفاهم نامه صندوق با اتحادیه مشاغل فصلی کشور اصحاب رسانه ،فرهنگ وهنر، ورزشکاران، مربیان، داوران که فاقد بیمه اجتماعی هستند و مشمول بیمه اجباری نیستند می توانند در غالب مشاغل فصلی تحت پوشش صندوق قرار گیرند

 

جمشید دیو سالار مدیرعامل اتحادیه تامین نیاز صنفی استادکاران و کاگران فصی و ساختمانی کشور نیز در این ارتباط گفت : اصحاب رسانه، فرهنگ وهنر، ورزشکاران، مربیان، داوران در کنار سایر مشاغل فصلی می توانند پس از دریافت گواهی نامه های مربوطه از خدمات بیمه اجتماعی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر برخوردار شوند.

وی افزود در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در استان البرز اجرا می شود و در آینده آماده ایم این طرح را در سراسر کشور اجرایی کنیم.

دیو سالار از تمامی افراد شاغل فصلی و غیر رسمی خواست تا با مراجعه به اتحادیه ها و تعاونی های استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی نسبت به عضویت در اتحادیه ها و خدمات قابل ارایه بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز