خبرگزاری کار ایران

وعده دستگاه قضایی گلستان برای پایان مشکل 18 ساله اهالی 6 روستای مراوه تپه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۰۷۰

دادستان مرکز گلستان گفت: ما به شرکت آب منطقه ای 2 ماه فرصت دادیم برای پایان دادن به بلاتلکیفی 18 ساله روستاهای واقع شده در کاسه سد چایلی، اقدام کنند .

به گزارش ایلنای گلستان،محمود اسپانلو گفت: کلنگ ساخت سد چایلی، سال 84 در شهرستان مراوه تپه به زمین شده و قرار بود 6 روستای واقع شده در کاسه این سد در ازای اختصاص زمین برای اسکان در محل جدید ، جابجا شوند که با گذشت 18 سال،  سد ساخته نشد و  اقدامی هم برای جابجایی اهالی این روستاها صورت نگرفت.

وی گفت: در  این سالها هم به علت  این که این روستاها در طرح جابجایی قرار داشت، خدماتی مانند مجوز ساخت و ساز جدید و انشعاب آب و برق و گاز هم به ساکنان داده نشد که این عمل مخالف صریح قانون بوده و موجبات تضییع حقوق مشروع مردم را فراهم نموده و نقض بارز حقوق عامه محسوب می شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اگر با گذشت 5 سال طرح های عمرانی اجرا نشود دولت مکلف است به املاکی که در این طرح ها قرار گرفته ، دوباره خدمات از جمله مجوزهای ساخت و ساز و انشعاب های زیرساختی ارائه کند.

دادستان اسپانلو افزود: شرکت اب منطقه ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 2 ماه فرصت دارند یا برای جابجایی 3 هزار ساکن ِ این 6 روستا اقدام کنند و یا به ساکنان خدمات ارائه دهند و نمیتوانند به بهانه اجرای طرح مردم را از حقوق اولیه و برخورداری امکانات عادلانه محروم کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز