خبرگزاری کار ایران

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

فعالیت ۲۲ واحد مرغ تخم گذار در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۷۳

در استان کرمانشاه ۲۲واحد مرغ تخم گذار وجود دارد که یازده واحد آن فعال و یازده واحد غیر فعال است.

شهرام قنبری اظهار داشت: قنبری تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور حدود ۱۹۰ عدد است که این تعداد در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به بالغ بر ۳۰۰ عدد هم می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: همانگونه که آمارها نشان می دهد با وجود پتانسیل بسیار بالای تولید تخم مرغ در کشور و کسب عنوان دهمین کشور تولید کننده تخم مرغ در جهان، سرانه مصرف آن در ایران نه تنها پایین است بلکه مصرف آن هم غالبا به شکل مصرف در فرآورده های غذایی بوده و فقط مقدار اندکی از آن در تغدیه مستقیم خانوار قرار می گیرد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تاکیدکرد: تخم مرغ جایگاه مناسبی در صبحانه و یا سایر وعده های غذایی نداشته که امید است با اصلاح الگوی غذایی شاهد بهره وری بیشتر از این معجزه طبیعی در سفره هر ایرانی باشیم.

قنبری با بیان اینکه تخم مرغ یکی از معدود غذاهای کامل طبیعی است که نیازهای بدن را بطور متعادل تامین می کند، خاطرنشان کرد: عمده ترین ویژگی تخم مرغ و وجه تمایز آن با سایر مواد غذایی، ترکیب کامل پروتئینی آن(دارای تمام اسید آمینه های ضروری) و مواد مهم موجود در آن نظیر کولین، لوتئین و گزانتین و تولید کم انرژی است که مصرف آن به ویژه در صبحانه به لاغری کمک می کند.

وی افزود: امروزه ثابت شده که مزایا و نقش تخم مرغ در سلامتی بدن به قدری است که نباید آن را از رژیم غذایی حذف کرد، بخصوص به خاطر نقشی که در تکامل مغز جنین و نوزاد، جلوگیری از کوری و آلزایمر متداول در کهنسالی و تقویت سیستم عصبی و حافظه و کمک به سلامت قلب و عروق دارد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: ۱۰۰ درصد ویتامین های محلول در چربی و ۷۰ تا۸۰ درصد ویتامین های محلول در آب همگی در زرده تخم مرغ موجود بوده و سفیده نیز حاوی بخش مهمی از پروتئین و بسیاری از مواد معدنی است که عمده چربی تخم مرغ از نوع غیر اشباع بوده و کلسترول تخم مرغ تاثیری در افزایش کلسترول خون ندارد.

وی در پایان با توجه به ظرفیت تولید تخم مرغ در استان از سرمایه گذاران و متقاضیان در خواست کرد برای سرمایه گذاری در صنعت پرورش مرغ تخمگذار استان کرمانشاه پیشقدم شده و افزود: سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه نیز آمادگی هرگونه حمایت مالی، تسهیلاتی و فنی را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز