خبرگزاری کار ایران

معرفی کتاب؛

کودک‌آزاری در خانواده با رویکرد بازنگری در قوانین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۶۷۲

کتاب کودک‌آزاری در خانواده با رویکرد بازنگری در قوانین با هدف توجه به مشکلات کودکان و ارائه خدمات به آنها با قلم یکی از اساتید حقوق دانشگاه، «حمید علوی» به زبان فارسی نگاشته شده است.

به گزارش ایلنا، کتاب «کودک‌آزاری در خانواده با رویکرد بازنگری در قوانین» در سال ۱۴۰۰ به همت انتشارات ترآوا منتشر شد. این کتاب با توجه به مسائل و خدمات رفاهی اجتماعی و با هدف توجه به مشکلات کودکان و ارائه خدمات به آنها به قلم «حمید علوی» به زبان فارسی به نگارش درآمد.

کودک‌آزاری در خانواده با رویکرد بازنگری در قوانین

نویسنده در رابطه با این کتاب می‌گوید: با توجه به کودکان بی‌شماری که در کشور وجود دارند و بسیاری از آنها در پی جدایی یا فوت والدین دچار بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی شده‌اند و به ویژه کودکان کار که گاهی مجبور به زندگی در کنار اقوام و بستگان می‌شوند و در برخی موارد بهره‌کشی یا سوءاستفاده از آنها صورت می‌گیرد، دغدغه‌ای در من ایجاد شد که اقدام به نگارش کتاب «کودک آزاری در خانواده با رویکرد بازنگری در قوانین» کردم تا به این طریق بتوانم لزوم بازنگری در قوانین مرتبط با کودکان را یادآوری کنم.

در مقدمه این کتاب آمده است؛ «اهمیت خانواده بدون تردید در فرزندآوری و فرزندپروری «جامعه‌پذیری» آن است. خانواده مکانی است که کودکان نخستین تعلقات عاطفی خویش را در آن بنا می‌کنند و تجربه‌های با دیگران زیستن را می‌آموزند. خانواده بر حسب چگونگی ساختار خود می‌تواند ویژگی‌های مثبت و سازنده یا منفی و مخرب را در افراد به وجود آورد.

اینکه در روابط ما با دیگران عشق و محبت یا تنفر و ناسازگاری پدید می‌آید تا حد زیادی بستگی به فرایند جامعه‌پذیری و شیوه سازنده سازگاری در خانواده دارد. با وجود اینکه خانواده مهمترین و مقدم‌ترین نهاد اجتماعی برای تربیت آموزش و حمایت از کودکان است اما همین نهاد می‌تواند عرصه‌ای برای بروز خشونت و درد و رنج باشد. میلیون‌ها کودک در محدوده دیوارهای خانواده خود رنج می‌کشد و از آنجا که امن‌ترین مکان برای کودک خانواده ترقی می‌گردد جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست که عواقب آن می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز