خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران قراردادی حمل‌ونقل خلیج فارس به پیمانی شدن ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۸۳

به گفته کارگران قرارداد دائمی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس، شورای تامین فرمانداری شهرستان اسلامشهر دیروز مصوب کرد همه کارگرانی که قرار بود از ابتدای شهریور ماه تبدیل وضعیت شوند به کار سابق خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض صنفی کارگران قرارداد دائمی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس که به منظور تبدیل وضعیت استخدامی از ابتدای شهریور ماه به صورت غیرمستمر آغاز شده است، امروز چهارشنبه (۱۰ مهر ماه) مقابل شرکت برگزار شد.

این کارگران اظهار داشتند که دلیل برپایی اعتراض‌های آنها که دیروز نیز مقابل ساختمان فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، بی‌تفاوتی مدیران بخش خصوصی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس در قبال تبدیل وضعیت استخدامی شماری از کارگران قرارداد دائمی به پیمانکاری است.

از قرار معلوم مدیریت بخش خصوصی حمل‌ونقل خلیج فارس که اخیرا این شرکت را خریداری کرده است، دستور پیمانی شدن حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت که دارای حداقل ۵ و حداکثر ۲۳ سال سابقه کاری هستند را صادر کرده است که در نتیجه این اتفاق کارگران اجازه ورود به محل کار خود را تا تعیین تکلیف ندارند.

کارگران قرارداد دائمی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس مدعی هستند که مطابق این دستورالعمل همه آنها که پیش از این به صورت قرارداد مستقیم در بخش‌های خدماتی، فضای سبز، اداری، ناوگان و سایر بخش‌ها با عناوین شغلی راننده، آبدارچی، نظافتچی، برنامه‌ریز و... شرکت حمل‌ونقل خلیج مشغول کار بوده‌اند باید تحت مسئولیت یک یا چند شرکت پیمانکاری تبدیل وضعیت شوند.

به گفته آنها، به دنبال اجتماع روز گذشته کارگران، شورای تامین فرمانداری شهرستان اسلامشهر تشکیل جلسه داد و طبق مصوبات این جلسه قرار شد همه کارگرانی که قرار بود از ابتدای شهریور ماه تبدیل وضعیت شوند به کار سابق خود بازگردند.

کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس همچنین گفتند: در این جلسه همچنین مقرر شد کارفرما با همه کارگران راننده و واحد فنی قراردادهای یکساله و با کارگران واحد اداری و خدماتی قراردادهای سه ماهه امضا کند.

طبق اظهارات وی، آنچه موجب نارضایتی کارگران شده؛ این است که بخش خصوصی شرکت در چارچوب قوانین و مقررات واگذاری که از سوی سازمان خصوصی‌سازی به آن تکلیف شده، حرکت نمی‌کند. به عنوان نمونه مالک جدید طبق تعهدنامه‌ای که به سازمان خصوصی‌سازی در زمان واگذاری داده، حق اخراج هیچ نیرویی را تا ۵ سال آینده ندارد اما در حال حاضر می‌بینیم بخش خصوصی با بی‌توجهی به مفاد واگذاری شرکت حمل‌ونقل از مرداد ماه سال جاری همه قراردادهای کارگران را لغو کرده و تاکید دارد که باید با یک شرکت پیمانکاری همکاری کنند.

کارگر شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس در خاتمه تصریح کردند: جدا از بی‌ثباتی شغلی که هم‌اکنون با حضور شرکت‌های واسطه‌ای نیروی انسانی با آن مواجهیم، دست‌کم بابت چندین ماه معوقات مزدی از شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس طلبکاریم که از زمان مالک قبلی به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز