خبرگزاری کار ایران

استمرار اعتراض کارگران حمل ونقل خلیج فارس/ اداره کار اسلامشهر: کارگران به دنبال مطالبات صنفی و قانونی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۵۵

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان اسلامشهر از پیگیری وضعیت هزار و ۲۰۰ کارگر شرکت حمل ونقل خلیج فارس خبر داد که امروز نیز برای پیگیری مطالباتشان در میدان نماز اسلامشهر تجمع کرده‌اند.

شماری از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند که در ادامه اجتماعات اعتراضی روزهای گذشته، بازهم شماری از همکاران آن‌ها در میدان نماز شهر اسلامشهر تجمع کرده‌اند.

بنا به اظهارات کارگران، حدود۵۰۰ کارگر رسمی و روزمزد در این تجمع صنفی حضور دارند.

کارگران مورد نظر می‌گویند: طلب مزدی آن‌ها از یک ماه گذشته؛ در عین حال برخی مزایای شغلی آن‌ها از اردیبهشت سال ۹۵ پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس، اعتراضات صنفی اخیر آن‌ها از حدود یک سال پیش آغاز شده است؛ اما تا این لحظه مدیران شرکت پاسخ قانع کننده‌ای برای آن‌ها نداشته‌اند.

براساس این اظهارات در شرکت حمل ونقل خلیج فارس ۱۲۸۶ کارگر مشغول کارند که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند.

کارگران حمل ونقل خلیج فارس رها شده اند/کارفرما پاسخگو نیست

در این زمینه «بابک شاهرخی» رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان اسلامشهر با تایید معوقات مزدی کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در خصوص اعتراض کارگران این واحد خدماتی گفت: کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس مدتهاست در پیگیری مطالبات مزدی به حق خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

او با بیان اینکه پیگیر مشکلات کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس و کارگرانش هستیم، افزود: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران حمل ونقل خلیج فارس بار‌ها با همراهی سایر مسئولان شهرستانی تشکیل جلسه داده‌ایم وتا حدود زیادی نهاد‌های دولتی وخصوصی مستقر در شهرستان با این شرکت همکاری کرده‌اند.

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان اسلامشهر بخش دیگری از مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس را ناشی از مشکلات مدیریتی دانست وگفت: مدیریت  این شرکت پاسخگوی مشکلات پیش آمده نیست و  در جلساتی که به همین  منظور  در شهرستان برگزارمی‌شود، حاضر نمی‌شود.

به گفته وی مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس وکارگران آن از سال ۹۳ زمانی آغاز شده که این واحد به بخش خصوصی واگذار شد.

طبق اظهارات وی، در حال حاضر حدود یک سال است  مدیریت بخش خصوصی، شرکت و کارگران را‌‌ رها کرده‌است؛ در عین حال مسئولیت مشکلاتی که در این واحد به وجود آورده را هم نمی‌پذیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مراجع قضایی پیگیر وضعیت شرکت هستند وحتی  حکم جلب کارفرما نیز صادر شده است؛ گفت: اعتراضات کارگری در نتیجه‌ی بی‌توجهی کارفرمای این شرکت به مطالبات آنان است که  مراجع قضایی  این موضوع را پیگیری می کنند.

اوبا بیان اینکه کارگران بدنبال مطالبات صنفی و قانونی خود هستند گفت: معوقات مزدی این کارگران از ماه گذشته پرداخت نشده ونزدیک به ۹ ماه است که بخشی از مزایای مزدی کارگران این واحد پرداخت نشده است.

شاهرخی در عین حال گفت: متاسفانه با خبر شدم امروز (دوشنبه ۱۸ دی ماه) پیمانکار آشپزخانه شرکت حمل ونقل خلیج فارس که مسئولیت تامین غذای گرم حدود هزار کار گر این واحد خدماتی را دارد، به دلیل عدم دریافت مطالبات معوقه خود از پختن غذا برای کارگران خوداری کرده است.

رئیس اداره کار شهرستان اسلامشهر درخصوص پیگیری مطالبات کارگران از سوی اداره کار گفت: بر اساس قانون برای هر کدام از کارگرانی که به صورت گروهی وانفرادی شکایتی را در اداره کار مطرح کرده‌اند رای صادر شده است وهچنان پیگیر مطالبات کارگران هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز