خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران حمل و نقل خلیج فارس این‌بار مقابل وزارت اقتصاد و دارایی

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۵۱۷

جمعی از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در اعتراض به خصوصی‌سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، صبح امروز به تهران آمدند و مقابل ساختمان وزارت اقتصاد ودارایی تجمع کردند. این دوازدهمین تجمع کارگران این شرکت در اعتراض به وضعیت شغلی‌ خود در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز دوشنبه (۴ دی ماه) تعدادی از مجموع ۱۲۰۰ کارگر شرکت حمل و نقل خلیج فارس با تجمع مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی، خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

این کارگران که از محل کارشان در شهرستان اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، مدعی هستند از اردیبهشت سال ۹۵ که مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شد، روال پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها برهم خورده است. به عنوان مثال در همین مدت پرداخت مزایایی همچون حق اضافه کاری، کارانه، بهره‌بری و بیمه تکمیلی کارگران شاغل در این شرکت با تاخیرهایی همراه بوده است.

این کارگران با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: از زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، مدیریت جدید با افول ثبت سفارش مواجه و در نتیجه مشکل کارکنان شروع شد.

به ادعای معترضان، مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس ناشی از سوءمدیریت است و بخش خصوصی هنوز نتوانسته به تعهدات مالی خود در قبال خرید شرکت عمل کند و مسئولان مربوطه نیز نظارت و دقت لازم را حین واگذاری انجام نداده‌اند.

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس از سازمان خصوصی‌سازی توقع دارند برای مشکل به وجود آمده چاره‌اندیشی کنند.

در این زمینه یکی از کارگران معترض به ایلنا گفت: بخش خصوصی تاکنون توان مدیریت این واحد حمل و نقلی را نداشته است و برای همین بهتر است که این واحد صنعتی دوباره به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت، کارگران نیز حقوق معوقه خود را دریافت کنند.

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس ۱۲۸۶ نفر نیروی کار دارد که در ۴۳ شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند.

تجمع کارگران حمل و نقل خلیج فارس این‌بار مقابل وزارت اقتصاد و دارایی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز