خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری اندیمشک تا ۱۰ ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ شهردار: پیگیر پرداخت مطالبات کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۷۵

به دلیل آنچه که کاهش درآمد شهرداری اندیمشک عنوان می‌شود، حدود ۶۰۰ کارگر این مجموعه تا ۱۰ماه معوقات مزدی طلبکارند. در عین حال پرداخت حق بیمه این کارگران به تامین اجتماعی حدودا ۶ ماه به تاخیر افتاده است.

رضا شریفی (شهردار شهر اندیمشک) درباره مطالبات معوقه کارگران شهرداری اندیمشک به خبرنگار ایلنا گفت: کاهش درآمد شهرداری اندیمشک باعث بروز مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی شده به همین دلیل هم‌اکنون کارگران تا ۱۰ ماه معوقات مزدی طلب دارند.

او با بیان اینکه پیش از این مطالبات معوقه کارگران شهرداری اندیمشک به حداقل ۱۴ماه می‌رسید و با پیگیری انجام شده بخشی از این مطالبات پرداخت شد، افزود: معوقات مزدی کارگران مربوط به سال جاری نیست بلکه این مطالبات در طول سنوات گذشته ایجاد شده است.

او گفت: مجموع کارگران شهرداری اندیمشک به حدود ۶۰۰ نفر می‌رسد که تعداد زیادی از آنها را نیروهای پیمانکاری بویژه کارگران مجموعه فضای سبز تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، با وجود آنکه مطالبات کارگران پیمانکاری را کارفرمای شرکت پیمانکاری باید پرداخت کند و ربطی به شهرداری ندارد اما شهرداری سعی کرده هر ماه صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران را حتی به صورت‌ علی‌الحساب پرداخت کند تا حقوق کارگران به تاخیر نیفتد.

طبق اظهارت وی؛ شهرداری اندیمشک در هر نوبت پرداخت علاوه بر معوقات مزدی جاری، بخشی از مطالبات معوقه کارگران را نیز پرداخت می‌کند.

شریفی با بیان اینکه اعضای جدید شورا از بدو آغاز فعالیت خود تمام تلاش خود را برای کاهش بدهی‌های مالی شهرداری به پیمانکاران و کارگران معطوف کرده‌اند، در ادامه درباره کاهش درآمد شهرداری افزود: یکی از منابع درآمدی شهرداری صدور پروانه‌های ساختمانی است که با رکود مواجه شده و پاسخگوی هزینه‌های جاری شهرداری نیست.

وی در مورد بازپرداخت مطالبات مزدی کارگرانی که در شهرداری اندیمشک مشغول کارند نیز گفت: مطالبات این کارگران تقریبا طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته ایجاد شده با این حال پیگیری شهرداری برای بروزرسانی مطالبات کارگران ادامه خواهد داشت و در این زمینه نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز