خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری کوت عبدالله مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۶۹

کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله، روز گذشته نیز در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع اعتراضی دیروز صبح (۱۶ اردیبهشت ماه) آنها در ادامه بی‌توجهی شهرداری به تعویق  معوقات مزدی آنها صورت گرفته است.

کارگران می‌گویند: از بهمن ماه سال گذشته حقوق نگرفته‌ایم و تعدادی از همکاران‌مان هم مطالباتی از شهریور سال گذشته دارند.

کارگران شهرداری کوت عبدالله می‌گویند: طی یک ماه گذشته چندین بار برای مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالباتمان مقابل نهادهای مختلف دولتی استان دست به اعتراض صنفی زده‌ایم که آخرین آن هفته گذشته (نهم اردیبهشت ماه) مقابل ساختمان استانداری انجام شد.

به گفته آنها، مطالبات مزدی حدود  ۲۵۰ نفر از کارگران شاغل در بخش فضای سبز  با احتساب نیمی از حقوق بهمن ماه، دو ماه و نیم به تاخیر افتاده است.

یکی از کارگران معترض می‌گوید: در شرایط سخت گرمای هوا در سطح شهر مشغول کاریم و با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان نیز فرار رسیده است، خواسته‌ای جز دریافت حداقل  بخشی از مطالباتمان را نداریم.

پیش از این (در تاریخ نهم اردیبهشت ماه) نواب حاجیان سعیدی (شهردار کوت عبدالله) با اشاره به معوقات مزدی اسفند و فرودین ماه کارگران گفته است: شهرداری کوت عبدالله دچار کمبود منابع مالی است و به محض تامین اعتبارات مالی این معوقات پرداخت می‌شوند.

به گفته وی، در هیچ شهری از کشور؛ کارگران برای حقوق معوق یک‌ ماه خود تجمع نمی‌کنند و دلیل تجمع کارگران شهرداری کوت عبدالله برخی فشارهای افراد پشت پرده است.

سعیدی گفته است: برخی برای استخدام نیروهای خدماتی به شهرداری فشار وارد می‌کنند و وقتی با مقاومت مواجه می‌شوند، زمینه اینگونه تجمعات را فراهم می‌کنند.

به گفته وی این شهرداری تا سال ۹۳ با ۲۵۰ نیرو اداره می شد اما درحال حاضر تعداد نیروهای شهرداری به ۸۵۰ نفر رسیده که بیش از ظرفیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز