خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

اعداد و ارقامی که رسانه‌ها برای دستمزد اعلام می‌کنند صحت ندارد/ افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۰۱

علی خدایی با انتقاد از رویکرد برخی رسانه‌ها گفت: مرجع تصمیم‌گیری در مورد دستمزد کارگران فقط و فقط شورای عالی کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین میزان افزایش دستمزد کارگران قرار است در هفته جاری برگزارشود اما به گفته‌ی علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) هنوز روز برگزاری جلسه‌ی سه‌جانبه مشخص نیست و وزارت کار برای اعضا، دعوتنامه نفرستاده است.

خدایی در عین حال از اعداد و ارقامی که برخی رسانه‌ها اعلام می‌کنند و موجب شبهه‌آفرینی می‌شوند، انتقاد کرد و گفت: مرجع تصمیم‌گیری برای دستمزد کارگران، فقط و فقط شورای عالی کار است و نه دولت و نه مجلس، هیچ نقشی در تعیین دستمزد کارگران ندارند؛ لذا اعداد و ارقامی که برخی رسانه‌ها برای دستمزد اعلام می‌کنند به هیچ‌وجه صحت ندارد.

عضو کارگری شورای عالی کار تاکید می‌کند: ۴۰۰ هزار تومانی که مجلس مصوب کرده، مربوط به کارمندان دولت است و اینکه اعلام کرده‌اند، مستمری بازنشستگان نیز ۴۰۰ هزار تومان زیاد شده، منظور بازنشستگان کشوری است؛ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی یا همان کارگران بازنشسته بعد از تعیین حداقل دستمزد مشخص می‌شود.

خدایی اضافه می‌کند: هر رخدادی در مورد دستمزد کارگران پیش‌آمد کند و اتفاقاتی که در شورای عالی کار بیفتد، حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد و بنابراین به گمانه‌زنی‌هایی که مبنای درستی ندارد، نباید اطمینان کرد. اما باید تاکید کنم زمان تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران مشخص نیست و مذاکرات تا هر زمان که توافق حاصل نشد، به درازا خواهد انجامید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز