خبرگزاری کار ایران

در اولین جلسه مزدی چه گذشت؛

دولتی‌ها و کارفرمایان پیشنهادی برای افزایش دستمزد نداشتند/ گروه کارگری خواهان جبران کاهش قدرت خرید است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۵۵۳

علی خدایی با تاکید بر اینکه نظر گروه کارگری کاهش قدرت خرید است؛ گفت: دولتی‌ها و کارفرمایان پیشنهادی ارائه ندادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین جلسه شورای عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد ۹۸، شب گذشته به پایان رسید. علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در ارتباط با کلیات جلسه شب گذشته گفت: در این جلسه در رابطه با خروجی کمیته دستمزد صحبت شد و سبد معیشت و راهکارهای نزدیک نمودن مزد به سبد مورد بحث قرار گرفت که البته در مورد راهکار مشخصی توافق حاصل نشد.

خدایی افزود: موضوع دیگری که در مورد آن صحبت شد، کاهش قدرت خرید کارگران در سال گذشته بود که هر سه گروه سر این موضوع توافق دارند.

به گفته‌ی عضو کارگری شورای عالی کار، در اولین جلسه سهجانبه‌ی مزدی، دولتی‌ها و کارفرمایان، پیشنهاد مشخصی برای عدد افزایش دستمزد ارائه نکردند ولی گروه کارگری پیشنهاد خود را که همان افزایش به میزان حداقل ۱ میلیون و ۸۹ هزار تومان است، ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر گروه کارگری حداقل میزان قابل قبول، تفاوت سبد معاش ۹۸ با سبد معاش ۹۷ یا همان ۱ میلیون و ۸۹ هزار تومان است، افزود: جلسه بعدی در هفته آینده برگزار خواهد شد و امیدواریم در جلسه بعد، شرکای اجتماعی ما یعنی دولتی‌ها و کارفرمایان با پیشنهادات مدون خود به جلسه شورای عالی کار بیایند.

خدایی افزود: گروه کارگری به جد خواستار جبران کاهش قدرت خرید است و خواستار آن است که آن اندازه که سال ۹۷ از قدرت خرید دستمزد کاسته شود، در سال ۹۸ جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز