خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم:

۲هزار و ۹۶ تعاونی در قم وجود دارند/امیدواریم به سهم ۲۵درصدی در اقتصاد برسانیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۱۲

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم، گفت: حدود ۲هزار و ۹۶ تعاونی در قم وجود دارد که از این تعداد هزار و ۶۵ تعاونی فعال و مابقی یا بصورت نیمه فعال یا غیرفعال هستند؛ ولی امیدواریم خودمان را به سهم ۲۵درصدی تعاونی ها در اقتصاد برسانیم

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «مصطفی کاویانی»، عصر روز گذشته در نشست خبری ویژه فرارسیدن «هفته تعاون»، در پاسخ به این سؤال که در دوره مدیریت شما، چه بر سر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم آمده که رتبه۵ سال گذشته این اداره در بین کل ادارات استان، تبدیل به رتبه۲۸ شده است؟ اظهار داشت: در بین ادارات کل تعاون کار، و رفاه اجتماعی در همه استان‌های کشور، رتبه اداره کل قم، در بسیاری از شاخص ها از جمله اشتغال بسیار خوب است، اما در مقابل عملکرد بسیار خوب دیگر ادارات قم، عقب افتاده ایم.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون، گفت: بیشتر شهروندان قمی عضو تعاونی‌ها هستند به گونه‌ای که ۷۳۳ هزار و ۹۶۸ نفر که سهام عدالت گرفته‌اند و ۱۷۰هزار نفر بدون در نظر گرفتن سهام عدالت عضو تعاونی‌ها به حساب می‌آیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه سخنانش با بیان این که حدود ۶۶درصد تعاونی‌های استان قم فعال هستند، گفت: حدود ۲هزار و ۹۶ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۶۵ تعاونی فعال و مابقی یا بصورت نیمه فعال یا غیرفعال هستند؛ ولی امیدواریم خودمان را به سهم ۲۵درصدی تعاونی ها در اقتصاد برسانیم.

تعاونی‌های استان قم فعالیت مطلوبی داشته‌اند

وی با بیان این که تعاونی‌های استان قم اکثراً فعالیت مطلوب و قابل قبولی داشته‌اند و اصولا ارزان‌ترین کار اقتصادی و منبع اشتغال، تعاونی‌ها هستند، گفت: می‌توان با کمک تعاونی‌ها، برخی از مشکلات را حل کرد و امیدواریم تعاونی‌ها بتوانند در این شرایط اقتصادی به داد اقتصاد کشور برسند.

کاویانی با اشاره به افتتاح پروژه ۲۲۵ واحدی واقع در بلوار الغدیر، تصریح کرد: این پروژه صبح امروز با حضور معاون اقتصادی استانداری افتتاح شد که شامل ۴۵هزار متر مربع زیر بنا بود و با اعتباری حدود ۷۲هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث گردید و در مدت احداث هم موجب اشتغال ۲۵۰ نفر شد.

وی با بیان برنامه‌های هفته تعاون گفت: این هفته را با گلباران و غبارروبی مزارشهدا آغاز کردیم، و امروز به افتتاح برخی پروژه‌ها پرداختیم. در روزهای دوشنبه و سه شنبه همایش کشوری تجلیل از تعاون گران برتر در تهران برگزار خواهد شد و پنجشنبه دیدار با علما و روز جمعه حضور در نماز جمعه و بیان برنامه‌های این اداره را خواهیم داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به بحث نظارت و قوانین و مقررات ادامه داد: با توجه به قوانین هر کسی به هر نحوی وظیفه خود را انجام می‌داد، ولی با رایزنی‌ها و مجوزی که از نمایندگان مجلس و دادستانی گرفتیم با یک همپوشانی با ادارات مختلف توانستیم مشکلات تعاونی‌ها را دسته بندی کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای مقایسه آمارهای دریافتی را با همان منبع و ماخذ در استان‌های دیگر مقایسه کرد، گفت: در بحث حوادث ساختمانی حدود ۱۹ درصد کاهش وجود داشته است، در گذشته این روند کاهش به شدت وجو داشته است ولی اکنون آهنگ روند کاهشی به کندی است ولی این کاهش حوادث وجود دارد.

کاویانی در خصوص شکایت برخی از شهروندان قمی از تعاونی های مسکن مهر و شائبه های پیش آمده در خصوص غیرقانونی بودن هیئت مدیره های انتصابی آنان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز، قول پیگیری و اعلام نتیجه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز