خبرگزاری کار ایران

بازوند در افتتاح اولین مرکز کارآفرینی قم:

رقابت‌پذیری در حوزه کارآفرینی استان‌قم ضروری است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رقابت پذیری در حوزه کارآفرینی در استان قم را یک امر ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، نصرالله بازوند، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و کارآفرینی استان قم، که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: باید نهادی باشد تا کسانی را که هزینه دارند ولی فکر کار ندارند و کسانی را که فکر کار دارند ولی هزینه برای کار آفرینی ندارند را در کنار یکدیگر قرار دهد تا مجموعه‌ای منسجم و علمی تشکیل شود. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهادهایی که به دنبال ایجاد اشتغال و کارهای علمی هستند، باید از ظرفیت کارآفرینان در استان قم استفاده کنند، گفت: کار گروهی که پشتوانه علمی داشته باشد به موفقیت می‌انجامد و به این ترتیب شاهد درخشش و نوآوری در اشتغال خواهیم بود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: طرح‌هایی که با مشاوره فنی آغاز به کار می‌کنند، موفقیت در انتظار آنان است ولی طرح‌هایی که بدون ایده علمی دنبال می‌شود، با شکست روبرو خواهد شد؛ از این رو طرح‌های کار آفرینی باید از مشاوره و پشتوانه علمی برخوردار باشد تا شکوفا شود و به ثمر بنشیند. 

وی با اشاره به افتتاح یک طرح کار آفرینی در چند ماه گذشته با حضور وزیر، گفت: این طرح پس از گذشت مدت کوتاهی به دلیل نداشتن پشتوانه علمی و طرح جامع با مشکل جدی مواجه شده است. 

بازوند اضافه کرد: کاری که بدون پشتوانه ملی آغاز شود جامعیت ندارد و با مشکل جدی مواجه خواهد شد ولی اگر کاری از پشتوانه علمی برخوردار باشد حداقل تا ۱۰ سال با مشکلی مواجه نمی‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با تاکید براینکه افرادی در راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی موفق هستند که از مشاوره‌های علمی و فنی دفا‌تر کارآفرینان استفاده کنند، ‌گفت: براساس آمار بدست آمده کسانی که با مشاوره و پشتوانه علمی آغاز به کار کردند ۸۰ درصد موفق بوده‌اند. 

وی از تقاضای ۱۱ موسسه برای دریافت مجوز به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبرداد و بیان کرد: از شمار تقاضاهای ارسالی هشت موسسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بعد از انجام مراحل مختلف و امتیاز دهی برای دو مرکز مجوز فعالیت صادر شد. 

بازوند با تاکید براینکه موسسات کار آفرینی بسیار دیر آغاز به کار کردند، گفت: ولی امیدواریم این موسسات نوپا بتوانند هرچه سریع‌تر راه رشد و تعالی را بپیمایند. 

وی رقابت پذیری در حوزه کارآفرینی در استان قم را یک امر ضروری دانست و بیان کرد: هر اندازه مجوز‌ها در حوزه مشاوره به کارآفرینان و برگزاری دوره‌های آموزشی و بازاریابی ایجاد شود، شاهد استقبال اقشار مختلف مردم و توسعه کار و کارآفرینی در استان خواهیم بود.

کد خبر : ۳۷۱۰۵۷