خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

بیشترین حوادث کار کشور مربوط به کارگران ساختمانی قم است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، گفت: بیشترین حوادث کار کشور مربوط به استان قم و کارگران ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، نصرالله بازوند، شب گذشته در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۱هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان قم وجود دارند که با خانواده‌های خود، جمعیتی حدود ۷۵۰هزار نفر را شکل می‌دهند. 

وی افزود: با وجود این حجم بالای جمعیت مرتبط با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اما مردم برای گرفتن خدمات از این اداره کل باید به ۹کیلومتر خارج از شهر قم مراجعه کرده و به همین جهت تأکید داشتیم که اداره کار شهرستان قم ایجاد شود که انشاالله تا پایان سال ساختمان آن تحویل اداره کل استان خواهد شد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث ناشی از کار در استان قم نیز گفت: استان قم در بحث حوادث ناشی از کار، همواره رتبه اول یا دوم کشور را در طول سال‌های اخیر داشته که البته بیشتر این حوادث مربوط به بحث کارگران ساختمانی است، اما برای رفع این مشکل، کمیته ایمنی کارگاه‌های ساختمانی را با کمک کانون کارگران ساختمانی، برای اولین بار در کشور در استان قم ایجاد کردیم که از زمان شروع فعالیت این کمیته که حدود یک سال پیش تا کنون باشد، حوادث کار کارگاه‌های ساختمانی را تقریبا به میزان ۵۰درصد کاهش دادیم. 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در قم نیز گفت: برای ساماندهی کارگران ساختمانی که در سر چهارراه‌ها و میادین برای پیدا کردن شغل تجمع می‌کنند، طرحی ارائه دادیم که شهرداری هشت نقطه شهر را در این خصوص در اختیار ما بگذارد و ما خودمان نسبت به ساماندهی کارگران اقدام کنیم تا هم مبلمان شهری رعایت شود و هم اجر و منزلت کارگران حفظ شود. 

بازوند در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات پیش روی کارفرمایان نیز گفت: امروز، مالیات کمر تولید کنندگان را در قم، خم کرده و البته مالیات باید اخذ شود، اما سؤال این است که چرا فقط ۴۰درصد تولید کنندگان که با تابلوی مشخص کار می‌کنند، باید ۱۰۰درصد مالیات کل تولید کنندگان را بدهند؟ امیدواریم فکری برای رفع این معضل صورت گیرد.

کد خبر : ۳۳۰۷۲۸