خبرگزاری کار ایران

معرفی کارگران نمونه قم از نظر اداره کار استان در سال ۹۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، کارگرانی که از نظر این اداره نمونه هستند را معرفی کرد.

 به گزارش ایلنا از قم، پرونده این افراد به دبیرخانه جشنواره امتنان از استعدادهای درخشان نیروی کار، کارگران گروههای کار و واحدهای تولیدی بر‌تر واقع در اداره امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت شرکت در رقابت کشوری ارسال شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به ماده ۱۹۵ قانون کار، مبنی بر انتخاب و معرفی استعدادهای درخشان نیروی کار، کارگران گروههای کار و واحدهای تولیدی بر‌تر در جشنواره‌های امتنان اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و به منظور ارج نهادن به اندیشه‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند کارگران و تشـویق نیروهـای کارگری مولد، متخصص و مبتکر با هدف تشویق کارگران تلاش گر به منظور ترویج هر چه بیشتر ارزش‌های اسلامی و رعایت انضباط در محیط کارو ارتقاء فرهنگ کار، مشارکت، خلاقیت و نوآوری و ایجاد انگیزه مطابق سال‌های گذشته همه ساله وزارت تعـاون، کـار و رفاه اجتماعی پس از اطلاع رسانی به متقاضیان به طرق مقتضی نسبت به انتخاب و معرفی کـارگران نمـونه سال در بنگاه‌های تولیـدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی سراسر کشور اقدام می‌کند. 

بازوند مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان قم افزود: مرحله نیمه نهایی در سطح استان و مرحله نهایی در سطح کشور انجام می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام مرحله مقدماتی کارگران و گروه‌های کار واجد شرایط انجام شد تصریح کرد: کار ثبت نام و شناسایی کارگران، گروههای کار و واحدهای نمونه، پیگیری‌های لازم درخصوص فراهم آوردن زمینه مناسب جهت مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید در رقابت ملی، معرفی کارگران با اطلاع رسانی مطلوب از طریق صدا وسیما ومطبوعات استانی وهمچنین تبلیغات وتعامل مستقیم با کارخانجات انجام شد. 

بازوند خاطر نشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، پس از بررسی پرونده‌های افراد حائز شرایط شرکت در این جشنواره و ثبت، به منظور بررسی و بازدیدهای تخصصی از فعالیت‌ها و دستاوردهای کارگران و گروه‌ها و واحدهای کاری نمونه، اقدام به تشکیل کمیته فنی متشکل از جمعی از کار‌شناسان دستگاههای ذیربط نمود. 

وی با بیان این که کارگران نمونه در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی هستند، گفت: کارگر نمونه بخش صنعت، وحید سپهری نیا و کارگر نمونه بخش کشاورزی مصطفی حسینی هستند.

گفتنی است جشنواره استانی امتنان از استعدادهای درخشان نیروی کار امسال مطابق با نظام نامه ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت در دهه فجر برگزار و از برگزیدگان استانی تجلیل خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۴۶۴۰