خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت وگو با ایلنا:

مرحله‌نهایی مسابقات‌قرآن جامعه‌کارگری آذرماه امسال برگزار می‌شود

مسئول امور فرهنگی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از برگزاری مرحله نهایی دهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری کشور در مشهد خبرداد.

حجت الاسلام علی‌اصغر حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، با اعلام برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری در شهر مشهد مقدس، اظهار داشت: دهمین دوره مسابقات «قرآن؛ جامعه کار و تلاش کشور» به همت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ در رشته‌های ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل و اذان برگزار می‌شود. 

مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: این مسابقه ویژه کارگران، تعاون‌گران و افراد تحت پوشش بهزیستی به همراه خانواده‌هایشان برگزار خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: کارگران و همسرانشان بدون شرایط سنی و فرزندان آن‌ها در گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال می‌توانستند در این مسابقه شرکت کنند. 

حیدری افزود: ادارات ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها برگزارکننده مرحله استانی این مسابقه بودند که برخی استان‌ها حتی مرحله شهرستانی داشتند؛ به این گونه که در ابتدای امر مرحله شهرستانی برگزار شد و سپس برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته‌اند و در انت‌ها حائزین رتبه مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند. 

وی ترویج روزافزون فرهنگ متعالی و انسان‌ ساز انس با قرآن کریم در میان جامعه کارگری و شناسایی استعدادهای قرآنی جامعه کارگری و معرفی آن‌ها به مرحله کشوری را از جمله اهداف این مسابقات عنوان کرد. 

مسئول فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، با بیان اینکه هر استان می‌توانست در صورتی که شرکت‌کنندگان شان کامل باشد تیمی حدود ۱۸ نفره را برای مرحله کشوری معرفی ‌کنند، گفت: سه نفر در رشته قرائت آقایان، دو نفر در رشته قرائت بانوان؛ در رشته حفظ نیز یک نفر از آقایان و بانوان معرفی می‌شود که در مجموعه شش نفر را تشکیل می‌دهد و از سایر رشته‌های ترتیل، مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه یک نفر از آقایان و یک نفر از بانوان و رشته اذان نیز ویژه آقایان خواهد بود. 

وی افزود: در رشته مفاهیم قرآن، براساس جلد ۲۰ تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و رشته مفاهیم نهج‌البلاغه براساس خطبه متقین است، که آزمون آن به صورت کتبی و چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود

حیدری در پایان با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات پایان یافته و ۱۸منتخب قرآنی جامعه کارگری قم برای مرحله نهایی معرفی شده‌اند، یادآور شد: این دوره از مسابقات در مرحله کتبی و شفاهی طی یک هفته برگزار می‌شود و در روز اختتامیه نتایج دهمین دوره مسابقات قرآنجامعه کار و تلاش کشور اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۱۶۰۳