خبرگزاری کار ایران

فرامرز توفیقی خطاب به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

دَردِ ما قرائت نادرستِ سینه‌زنانی‌است که با کارگر غریبه‌اند/بهتر نیست اقتصاد اسلامی را دوباره مطالعه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۵۱

فرامرز توفیقی از اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که قانون کار را سختگیرانه‌ترین در جهان خوانده بود، انتقاد کرد.

فرامرز توفیقی (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اظهارات پنج شنبه هفته گذشته‌ی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مشهد؛ گفت:  صحبت از معضلات و مشکلات آسان است؛ امروزه در هر کوی و برزن از این دست سخنان بر زبان می آوردند.

وی خطاب به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مقام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چه راهکاری، پیشنهادی و یا چاره‌ای را اعلام نموده‌اید و به کار بسته‌اید؟ صرف سخن راندن که آسانترین راه است. برای معالجه بیماری  اقتصاد چه راهکاری پیشنهاد داده‌اید؟ مگر نه اینکه شما قوه مقننه هستید، چه قانونی وضع کرده‌اید؟ و از آن مهمتر، اجرائی شدن قوانین وضع شده  را تا چه حد پایش نموده‌اید؟

توفیقی در ارتباط با این سخن رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که گفته بود «اقتصاد اسلامی به دنبال تقویت افراد با بازدهی بیشتر است زیرا آنها خواسته یا ناخواسته موجب افزایش نرخ رشد اقتصادی می شود»؛ اظهار داشت: آیا همین اقتصاد اسلامی نفرموده سهم و حق کارگر ار به موقع پرداخت کنید؟ آیا از مطالبات معوقه جامعه کارگری برای امرار معاششان آگاهید؟ آیا می دانید چند ماه حقوق معوقه دارند؟ آیا از سیستم تبعیض استخدامی و عدم امنیت شغلی کارگران خبر دارید؟ بفرمائید این مدل رفتار با کارگران در کجای اقتصاد اسلامی می‌گنجد؟

این فعال کارگری ادامه داد: آیا در اقتصاد اسلامیِ مد نظر حضرتعالی سهم بهره وری دستگاههای تولیدی و سیستم تولید در چه مرتبه‌ای قرار دارد؟ سهم افزایش نرخ رشد اقتصادی ضامن سهم بیشتر نیروی کار در کیک تولید ملی است یا سهم مبادله و واسطه گری؟ بهتر نیست اندکی در باب اقتصاد اسلامی دوباره مطالعه داشته باشیم و قرائتی بهتر داشته باشیم؟

توفیقی خطاب به این نماینده مجلس ادامه داد: فرموده‌اید طبق اعلام سازمان های جهانی کار، سختگیرانه‌ترین قانون کار در دنیا متعلق به ایران است؛ می شود بفرمائید کدام سازمان جهانی؟ آیا این سازمانی که قانون ما را بررسی نموده بندهای معوق و مهجور آن همانند ماده 7، 41و... را نیز بررسی نموده؟ آیا از درصد اجرائی شدن این قانون و مواد آن در این سالها گزارش جامعی دارید؟

وی تصریح کرد: درد امروزه کار اینها نیست؛ درد امروزه کار و کارگر، قرائت نادرست سینه زنانی است که با این واژه غریبند و راههای رسیدن به شهرت را از سوی و سمت شعار و سخنانی آتشین می‌بینند که هرگز به ارائه راهکاری برای برون‌رفت نیاندیشیده‌اند. شما نماینده قاطبه جامعه‌ای هستید که کارگرند یا کارگرزاده؛ آیا در این شرایط وظیفه نمایندگیتان ایجاب نمی‌کند به فکر رسیدن به فردائی بهتر، به سمت وسوی عمل بروید؟

نماینده کانون شوراها در کمیته مزد در پایان گفت: ای‌کاش به‌جای سخنانی از این دست که در تاکسی ها نیز این روزها بسیار می‌شنویم، به فکر چاره می‌بودید و به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی، چاره‌ای برای برون رفت از بن بست اقتصادی می‌اندیشیدید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز