خبرگزاری کار ایران

شناسایی 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۷۲۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار در 6 ماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان شناسایی شدند.

 مهرداد جهاندیده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: بر اساس ماده 120 قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و 549 هزار و  885 ریال جریمه محکوم می‌شوند گفت: در صورت تکرار، این مبلغ به 3 میلیون و 99 هزار و770 ریال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: بازرسان این اداره‌ کل در 6 ماهه اول سال 96، در بیش از 5 هزار و 868 مورد  بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان انجام دادند که در پی آن، 407 کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفت.

جهاندیده گفت:با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان، در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت 60 نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شدند. 

وی همچنین افزود: حدود یک میلیارد و 545 میلیون و 782 هزار ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان متخلف در سطح استان صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز