خبرگزاری کار ایران

در بیانیه یک اتحادیه کارگری مطرح شد؛

توقف فشار‌های کاری بر کارگران خودروساز/ بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۹۱

اتحادیه کارگران صنعت خودورسازی در پی انتشار خبر «مرگ غیر طبیعی» یک نفر از کارگران یکی از کارخانه خودروسازی کشور، در روز سوم شهریور ، با صدور بیانیه ای به تشریح مطالبات کارگران خودروسازی های پرداخت.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبر مرگ «غیرطبیعی» یک نفر از کارگران کارخانه خودروسازی کشور که در روز سوم شهریور اتفاق افتاد، اتحادیه کارگران صنعت خودرو با صدور بیانیه‌ای به تشریح مطالبات کارگران خودروسازی‌های پرداخت.

در بیانیه این تشکل صنفی در مورد واقعه‌ یاد شده که منجر به مرگ یکی از همکاران آنها بر اثر خوردن مایع شیمیایی شد، آمده است: پیگیری‌های لازم  درخصوص فوت وی صورت گرفته است و گزارش کامل آن  به مردم و جامعه کارگری ارائه می‌شود.

 در این بیانیه صنفی از «تشکیل نهادهای صنفی کارگری در شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی»، «توقف بهره‌وری‌های خارج از استاندارد و کاهش فشار کاری»، «بازگشت نیروهای تعدیل شده»، «پیگیری اختلافات کارگری و کارفرمایی از طریق کمیته‌های انضباطی» به عنوان اصلی‌ترین مطالبات کارگران خودورسازی یادشده است.

همچنین «توقف برنامه‌های بهره‌وری خارج از استاندارد و افزایش فشار کاری»، «پرداخت عادلانه سهم کارگران از افزایش راندمان کاری»، «توقف فعالیت‌های شرکت‌های جذب نیرو»، «برخورداری از مزایای اعمال سختی کار برای کارگرانی که از طریق شرکت‌های پیمانکاری در واحدها خودروسازی مشغول کارند» هم از دیگر مواردی است که به‌عنوان مطالبه‌های اصلی در بیانیه اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی، از آنها یاد شده است.

در بیانیه یادشده آمده است: امنیت شغلی یکی از وعده‌های اصلی است که از جانب دولت تدبیر و امید به جامعه کارگری داده شده است.

اتحادیه کارگران خودروسازی در خاتمه بیانیه خود از کارفرمایان شبه دولتی و خصوصی حاضر در صنعت خودروی کشور خواسته‌اند تا به جای برخوردهای دوگانه، در راستای مطالبات صنفی مطرح شده اقدامات لازم را به عمل آورند چراکه در غیر این صورت اشخاص متخلفان به دستگاه‌های ذی ربط معرفی خواهند شد.

توقف فشار‌های کاری بر کارگران خودروساز/ بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز