خبرگزاری کار ایران

توضیحات پتروشیمی بوشهر در مورد یک خبر

کد خبر : ۴۳۷۴۴۲

به دنبال انتشار خبر تجمع اعتراض صنفی کارگران شرکت های پیمانکاری سایت ۳ پتروشیمی بوشهر در بخش کارگری ایلنا، روابط عمومی این واحد پتروشیمی توضیحاتی را در اختیار ایلنا قرارداد.

فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه عسلویه پیشتر از اعتراض صنفی گروهی از کارگران شرکت های پیمانکاری سایت ۳ پتروشیمی بوشهر به دلیل پرداخت نشدن معوقات صنفی خبر داده بودند و حتی برخی رسانه‌ها به نقل از منابع خود از اخراج شماری از این کارگران خبر داده بودند.

در همین رابطه به تازگی  روابط عمومی این سایت 3 پتروشیمی بوشهر در مقام کارفرمای اصلی توضیحاتی را در اختیار ایلنا قرارداده است.

براساس این اطلاعات تعداد کارگران معترضی که بابت معوقات مزدی خود تجمع کرده و بعدتر خبر بیکاری آنها منتشر شده بود 25 نفر عنوان شده است که از طریق پیمانکار در نصب و راه‌اندازی این واحد پتروشیمی حضور داشتند.

براساس این توضیحات، کارگران مورد نظر در استخدام پیمانکار بوده اند که با اتمام پروژه های نصب تجهیزات و خروج پیمانکاران از محل کارگاه،  فعالیت آنها مذکور نیز خاتمه یافته است و بدین ترتیب از نظر حقوقی کارفرمای اصلی هیچ نقشی در استمرار یا قطع رابطه استخدامی آنها ندارد.

در ادامه این توضحات همچنین در خصوص معوقات مزدی این کارگران که ظاهرا دلیل برپایی اعتراض صنفی اخیر بوده است، تمامی مسئولیت‌نهایی متوجه پیمانکار مربوطه بوده و کارفرمای مادر تعهدی در این خصوص ندارد.

در توضیحات روابط عمومی سایت 3 پتروشیمی عسلویه همچنین تاکید شده است که مبنای همکاری این واحد پتروشیمی در مقام کارفرمای اصلی با پیمانکاران منتخب تنها برپایه پیشرفت پروژه های موردنظر بوده و در روند تأمین نیروی انسانی، نحوه پرداخت آنان نه تعهدی داشته و نه مداخله‌ای کرده است. 

همچنین در قسمت دیگری از این توضیحات آمده است: پتروشیمی بوشهر به پیمانکارانش یک ریال بدهکار نیست و چنانچه آنان با کارگران خود تسویه نکرده است، مسئولیت این مسائل متوجه خود پیمانکار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز