خبرگزاری کار ایران

در۷ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

افزایش 20 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در اسفراین

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۲۹۹

رئیس شعبه تامین اجتماعی اسفراین از افزایش 20 درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در این شهرستان طی 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی، حسن احمدی مراغه جمعیت 127 هزار نفری شهرستان اسفراین اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 40 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از 50 درصد مردم این شهرستان روستایی وتحت پوشش بیمه روستاییان وعشایر قرار دارند.

وی بیمه شدگان تبعی و اصلی شهرستان اسفراین را 46 هزار و 167 نفر اعلام کرد وافزود: از این تعداد 15 هزار و 686 نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند.

احمدی مجموع جمعیت مستمری بگیران، بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگان تحت‌پوشش تامین اجتماعی درشهرستان اسفراین را 51 هزار و 117 نفر ذکر کرد.

احمدی به تعداد هزار و 739 نفر مستمری بگیرتامین اجتماعی در اسفراین اشاره کرد وگفت: از این تعداد 988 نفر بازنشسته، 149 نفر از کارافتاده و 602 نفر بازمانده هستند.

وی با بیان این که تاکنون بیش از 98 درصد لیست حق بیمه بیمه شدگان این شهرستان به صورت غیر حضوری پرداخت شده است، افزود: درحال حاضر 2 هزار و 670 کارگاه معادل 48 درصد به صورت الکترونیکی ثبت اطلاعات بیمه ای کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین فیش حق بیمه بیش از 70 درصد بیمه شدگان در اسفراین به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

رئیس شعبه تامین اجتماعی اسفراین در رابطه با سامانه سیستم نام نویسی متمرکز گفت:درحال حاضر دراین سامانه 45 هزار نفر معادل 95 درصد در این شهرستان اطلاعات بیمه ای بیمه شدگان ثبت شده است.

وی درادامه در باره سهمیه بیمه قالیبافان در شهرستان اسفراین اظهارکرد: تاکنون طی بازرسی‌های انجام شده از سوی نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و شرکت فرش، بیمه حتی یک نفر از قالیبافان این شهرستان قطع نشده است.

احمدی از 2 هزار و 848 بیمه شده اصلی و تبعی بیمه قالیبافی در شهرستان اسفراین خبرداد و اظهار داشت: تاکنون این شهرستان با کمترین قطعی بیمه قالیبافان روبه‌رو بوده است.

وی با بیان این که ازمحل ریزش بیمه قالیبافان تا 10 درصد قابل جذب است، گفت: با معرفی سازمان صنعت، معدن و تجارت پرونده بیمه شده سهمیه قالیبافی بررسی می‌شود تا نسبت به برقراری بیمه آن اقدام می‌شود .

رئیس شعبه تامین اجتماعی اسفراین مجموع بیمه‌شدگان اصلی و تبعی کارگران ساختمانی شهرستان را 8 هزار و 877 نفر اعلام کرد و افزود: ازاین تعداد2 هزار و 415 نفر بیمه شده اصلی و 6 هزار و 372 نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی افزود: پایش و برقراری بیمه کارگران ساختمانی از سوی انجمن صنفی کارگران ساختمانی انجام می‌شود .

احمدی مجموع مقرری بگیران بیمه بیکاری شهرستان اسفراین را 515 نفر اعلام کرد وگفت: از این تعداد 144 نفر بیمه شده اصلی و 371 نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی همچنین اعلام کرد: به طور میانگین در ماه 2 هزار و 800 دفترچه بیمه تامین اجتماعی در شهرستان اسفراین صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز