خبرگزاری کار ایران

رئیس شعبه تامین اجتماعی اسفراین خبر داد:

بیشترین معضل فرار بیمه‌ای در مهدکودک‌ها اتفاق می‌افتد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۵۲۸

رئیس تامین اجتماعی شهرستان اسفراین گفت: بیشترین معضل فرار بیمه‌ای را در مهد کودک‌های این شهرستان شاهد هستیم.

به گزارش‌ایلنا، حسن احمدی مراغه در رابطه با معضل فرار بیمه‌ای، گفت: این معضل‌بیشتر در کارگاه‌هایی که مشمول کمک دولت نیستند اتفاق می‌افتد چرا که به دلیل کمبود منابع درآمدی این کارگاه‌ها حق بیمه کارگران خود را پرداخت نمی کنند و یا به صورت ناقص پرداخت می کنند.

وی اظهارکرد: بیشترین معضل فرار بیمه ای را در مهد کودک های این شهرستان شاهد هستیم . این درحالی است که مهد کودک ها با 50 درصد تعهد حق بیمه تنها 10 تا 15 روز لیست حق بیمه واریز می‌کنند.

احمدی همچنین در ادامه یکی از دیگر مشکلات موجود در رابطه با تعداد بیمه شدگان این شهرستان عنوان کرد  و اظهارکرد: باتوجه به اینکه موسسات مالی و اعتباری و تعدادی از دستگاه های دولتی این شهرستان که عملا خدمات بیمه ای از این شهرستان دریافت می کنند زمان ارائه لیست حق بیمه، حق بیمه کارکنان را به صورت متمرکز در مرکز استان پرداخت می‌کنند متاسفانه این عمل در ارتقای شعب و تعداد بیمه شدگان این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

وی دیگر مشکل بیمه ای موجود در این شهرستان را کارگاه هایی با نام کارگاه های خانوادگی عنوان کرد و گفت: به دلیل اینکه کارفرماها از 20 درصد از حق بیمه معاف هستند دراین کارگاه ها به صورت صوری پروانه بهره برداری صنفی را به نام همسران خود می زند این درحالی است که همسران آنها هیچ تخصصی درکارگاه ها چون جوشکاری، تراشکاری و... ندارند.

وی افزود: درحالی که در این کارگاه‌ها کارفرما فقط با پرداخت فقط 7 درصد حق بیمه از تمام تعهدات سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

احمدی اظهار کرد: در این زمینه اگر اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اساس تخصص و مهارت مجوز بهره برداری صادر کنند، چنین مشکلاتی پیش نمی آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز