خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء:

پیمانکاران قرارداد سفید تحویل ناظران نمیدهند/ تعدیل نیروها مربوط به حذف قطارها و استانداردهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۷۶۴

سید حسن موسوی نژاد گفت: ممکن است پیمانکاران در غفلت ناظران، از کارگران قرارداد سفید امضا بگیرند. وی تعدیل نیروهای فنی و خدماتی پیمانکاری رجا در سال گذشته را نیز تایید کرد.

«سیدحسن موسوی نژاد»، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از سیاست های محوری رجاء، راهبری قطار توسط شرکت های خصوصی است و تعمیر و نگهداری نیز به تدریج به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با بیان این که قراردادهای تعمیر و نگهداری حجمی نیست، افزود: با این حال شرکت  رجاء الزامی بر کنترل  تعداد کارگران استخدامی در هر شرکت پیمانکاری ندارد.

موسوی نژاد ادامه داد:با همه این اوصاف،  بر عملکرد پیمانکاران نظارت می شود، پرداخت حق بیمه و دستمزدها  و همچنین نوع قراردادها توسط ناظران رجاء کنترل می شود.

وی در رابطه با نوع قراردادها افزود: قراردادهایی که به ناظران تحویل می شود،  سفید نیست اما ممکن است پیمانکاران کارگران را مجبور به امضای قراردادهای سفید کنند که کارگران با مراجعه به مراجع قضایی و یا ناظران پیمانکار می توانند شکایت کنند.

مدیرعامل شرکت رجاء در پاسخ به  پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر عدم پرداخت دستمزد اسفندماه حدود 60 درصد کارگران پیمانکاری رجاء گفت:  اگر کارگران پیمانکاری فقط مطالبات مزدی اسفندماه را دریافت نکرده اند بسیار هم خوب است و در واقع وضعیت این کارگران نسبت به  متوسط شرکت های پیمانکاری کشور بهتر است.

وی افزود: سال گذشته، سال خوبی نبود، پیمانکاران رجاء نیز وضعیت خوبی ندارند و دو ماه از  صورت وضعیت های آنها نیز پرداخت نشده است و به همین دلیل است که یک ماه معوقات مزدی کارگران پیمانکاری، اتفاق بدی نیست.

موسوی نژاد در مورد تعدیل نیروهای پیمانکاری رجا با تایید این مطلب گفت: بخشی از تعدیل ها مربوط به حذف تعدادی از قطارها از ناوگان ریلی است و در برخی دیگر از قطارها  تعدیل ها مربوط به پیاده سازی استانداردهای جهانی است که بر این اساس،  تعداد مهمانداران را کاهش دادیم.

وی در ادامه در ارتباط با طرح همسان سازی حقوق و مزایای پرسنل رسمی و قراردادی گفت: رجاء مسئولیتی در قبال همسان سازی ندارد چرا که در رجاء نیروهای مشابه نداریم و تعریف وظایف کادر اصلی و نیروهای پیمانکاری کاملا متفاوت است.

موسوی نژاد در پایان تصریح کرد: دربرنامه های پیش بینی شده توسعه ناوگان، تعداد مهمانداران و نیروهای خدماتی افزایش می یابد و براساس این طرح با خرید واگن های جدید، ظرف دو سال آینده تعداد مهمانداران شرکت رجاء 2 تا 2.5 برابر افزایش می یابد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز