خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی رجاء با وعده دریافت بخشی از مطالبات به کار بازمی‌گردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۱۵

به دنبال اعتصاب روز گذشته تعدادی ازکارگران پیمانی برخی شرکت های پیمانی زیرمجموعه رجاء ظهر امروز بخشی از مطالبات معوقه کارگران به حساب شرکت های پیمانکاری واریز شد و قرار است این مبالغ صبح فردا در حساب های کارگران باشد.

به گفتهٔ منابع کارگری، در حالیکه صبح امروز (۶خرداد) مجددا کارگران پیمانی تعدادی از شرکت‌های پیمانکاری «رجا» قصد داشتند در اعتراض به عدم دریافت معوقات سه ماههٔ خود دست از کار بکشند، از سوی مجموعهٔ رجاء بخش کمی از مطالبات معوقه کارگران به حساب شرکت‌های پیمانکاری واریز شد و قرار است تا فردا این مبالغ در حساب کارگران باشد. 

طبق شنیده‌ها صبح امروز نیز کارگران مانند روز گذشته در برخی از بخش‌ها از جمله قسمت برق، فنی و موتوریست‌ها دست از کار کشیده‌ بودند، اما با پرداخت نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد مطالبات معوقه، قرار است از صبح فردا فعالیتشان را از سر بگیرند. 

عدم پرداخت حقوق و دستمزد و حق اضافه کاری ماههای فروردین و اردیبهشت علت اعتراض صنفی کارگران رجاء در روزهای گذشته بود. 

به گفتهٔ یکی از کارگران، مبالغی که به حساب شرکت‌های پیمانکاری واریز شده متفاوت است و مجموعا می‌توان اینگونه برآورد کرد که تنها ۵ تا ۱۰ درصد از مجموع مطالبات سه ماهه به حساب کارگران واریز می‌شود. 

 به گفتهٔ این کارگر، پیش از این پرداخت مطالبات حقوقی کارگران منوط به پیش فروش بلیط‌های سفرهای تابستانی شده بود که از این هفته آغاز شده است. نکته‌ای که به باور این کارگر، با توجه به افزایش قیمت بلیط‌ها و احتمالا کاهش میزان فروش آن‌ها بعید است بتواند به زودی سقف بودجهٔ مورد نظر برای پرداخت باقیمانده حقوق معوقه کارگران را تامین کند. 

شرکت رجاء، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستاست و گفته می‌شود نزدیک به ۳۰ هزار کارگر پیمانی دارد. 

گفتنی است تلاش خبرنگار ایلنا برای گفتگو پیرامون زمان پرداخت باقیمانده مطالبات کارگران پیمانی رجاء، با مجموعهٔ مدیریتی و مدیرعامل این شرکت تا لحظهٔ تنظیم این خبر به نتیجه نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز