خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری

ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران پیمانی رجاء

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۰۷۹

علی رغم گذشت ۹ روز از اردیبهشت ماه هنوز حقوق و مزایای ماههای اسفند و فروردین کارگران پیمانی رجاء (راه آهن) به طور کامل پرداخت نشده، و بر اساس نقل قول های غیر مستقیمی که از طرف مدیریت رجاء شنیده‌ایم این وضعیت ممکن است تا مدتی ادامه داشته باشد.

کارگران پیمانی رجاء می‌گویند، صحبت‌هایی دربارهٔ ادامه یافتن تاخیر در پرداخت معوقات حقوقی خود دریافت کرده‌اند که آن‌ها را نگران کرده است. 

 یک منبع آگاه، در گفتگویی با ایلنا ضمن بیان این مطلب که هنوز حقوق و مزایای اسفند و فرودین کارگران پیمانی رجاء پرداخت نشده، گفت: علی رغم گذشت ۹ روز از اردیبهشت ماه هنوز حقوق و مزایای ماههای اسفند و فروردین به طور کامل پرداخت نشده، و بر اساس صحبت‌هایی که از این سو و آن سو از طرف مدیریت رجاء شنیده‌ایم این وضعیت ممکن است تا مدتی ادامه داشته باشد. 

به گفتهٔ این کارگر، پیمانکار‌ها ادعا می‌کنند به دلیل بدهی‌هایی که رجاء به مجموعه شرکت‌های پیمانکاری دارد نمی‌توانند حقوق اسفند، اضافه کار، کیلومتراژ و حق ماموریت کارگران خود را پرداخت کنند. 

این کارگر تصریح کرد: علی رغم اینکه در متن قرارداد بسته شده بین رجاء و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد آمده است که اگر رجاء نتوانست حقوق کارگران را ظرف ۳ ماه پرداخت کند پیمانکار باید راسا نسبت به پرداخت حقوق کارگران اقدام کند اما شرکت‌های پیمانکاری پرداخت حقوق پرسنل خود را منوط به پرداخت بدهی رجاء کرده‌اند. کارگران می‌گویند، مشکلات مربوط به بدهی‌های رجاء به شرکتهای پیمانکاری و عدم پرداخت حقوق کارگران از سوی این شرکت‌ها تبدیل به دعوایی شده که در این بین تنها کارگران پیمانی از تبعات آن آسیب خواهند دید. 

به گفتهٔ برخی از کارگران، ادامهٔ این وضعیت به خطر افتادن امنیت شغلی کارگران پیمانی رجاء را به دنبال خواهد داشت. یکی از کارگران در این باره گفت: علاوه بر تاخیری که در پرداخت معوقات حقوقی صورت گرفته است آنچه ما را نگران می‌کند، شنیدن زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال اختصاص مرخصی اجباری یک ماهه برای کارگران است. 

اختلاف در پرداخت‌ها بین بدنهٔ رجاء و مدیران بخش‌های مختلف یکی از مواردی است که کارگران پیمانی رجاء به آن معترضند. 

در حالیکه کارگران پیمانی ادامه دار شدن تعویق در پرداخت مطالبات حقوقیشان خبر می‌دهند، طبق اطلاعاتی که با واسطه از سوی دفتر مدیریت رجاء در اختیارخبرنگار ایلنا قرار گرفته، موسوی‌نژاد (مدیرعامل) اعلام کرده است که معوقات حقوقی ماههای اسفند و فروردین کارگران پیمانی برخی از شرکت‌ها پرداخت شده وحقوق معوقه سایر کارگران هم در ادامه پرداخت خواهد شد. 

وی هنوز زمان دقیق پرداخت معوقات حقوقی کارگران پیمانی باقیمانده را اعلام نکرده است و اضافه کرده است، هیچ یک از صحبت هایی که از قول او در ارتباط با ادامه دار شدن تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران مطرح شده، صحت ندارد.

گفته می‌شود، شرکت رجاء که از زیر شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است، نزدیک به ۳۰ هزار کارگر پیمانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز