خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی :

بهبود و ارتقاء خدمات درمانی باید همراه با مدیریت مصارف باشد

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۳۲۳

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت گام بزرگی در جهت ارتقاء خدمات درمانی در کشور است، گفت: انتظار این است که در کنار تحول و ارتقاء خدمات و بهبود کیفیت، مدیریت مصارف نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا  دکتر «سیدتقی نوربخش» در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز اظهار کرد: یکی از چالش‌های حوزه سلامت عدم مدیریت مصارف است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از خریداران خدمات درمانی و مهم‌ترین خریدار خدمات درمانی بر توجه این امر تأکید دارد و شورای عالی بیمه نیز این مسئله را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: چه منابع مالی حوزه سلامت به نحو مطلوب تأمین شود و یا محدودیت در منابع داشته باشیم در هر صورت مدیریت مصارف همواره باید مورد توجه قرار گیرد. مدیریت مصارف و بررسی اسناد هزینه‌ای از مسائل بسیار مهم برای سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: در این مقطع زمانی که نقطه عطفی در دوران پس از انقلاب اسلامی است به رغم تمام فشارهای اقتصادی و مشکلات ایجاد شده حاصل از تحریم‌های خصمانه بر منابع کشور و صادرات نفت، با تدبیر و معجزه دیپلماسی در دولت یازدهم، افق‌های جدیدی در رفع مشکلات موجود در بازار سرمایه و مسایل اقتصادی کشور گشوده شده است.

وی یادآور شد: قطعاً در آینده نزدیک مشکلات معیشتی و مسایل موجود کشور نیز حل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان در خط مقدم و سنگر اول این نبرد تمام عیار اقتصادی بود و امیدواریم در ماه‌های پیش رو با رفع مشکلات شاهد بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.

نوربخش تأکید کرد: در تیر و مرداد امسال در هر ماه به طور متوسط ۴۲۰۰ میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت صورت گرفته است و برای تخصیص منابع، یک ریال هم از بودجه عمومی کشور به سازمان تزریق نشد که این کار بزرگی است.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی افتخار دارد یک روز هم در جامه عمل پوشاندن به تعهداتش در خصوص مستمری تأخیر نداشته و این امر در راستای آرامش مستمری بگیران، کار بزرگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید بهداشت و درمان در اولویت دولت قرار گرفت و این مهم آرزوی همه بود و این تغییر نگاه که در دولت دکتر روحانی اتفاق افتاد.

نوربخش اظهار کرد: دولت علاوه بر بودجه جاری، هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۳ به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان بهداشت و درمان و هزینه‌های تحمیلی به مردم در دولت دهم یادآور شد: شرایط نامناسب بهداشت و درمان، در دولت دهم به اوج خود رسید و گزارشی که وزیر پیشین بهداشت به مجلس ارائه کرد، دلیلی بر این مهم است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اجرای طرح تحول سلامت را اقدامی مؤثر در راستای ساماندهی وضع بهداشت و درمان دانست و گفت: اجرای این طرح به رضایتمندی مردم منجر شده است.

نوربخش به بازسازی مراکز درمانی تأمین اجتماعی و تکمیل آمبولانس‌های مورد نیاز اشاره کرد و توضیح داد: بهبود مداوم خدمات درمانی از اولویت‌های سازمان است و ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

در ادامه این مراسم  «محمدعلی همتی»، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: روز پزشک به نام حکیم ابوعلی سینا نامگذاری شده و وی بزرگ‌ترین دانشمند زمان خود بوده است.

همتی یادآور شد: ابوعلی سینا در خانواده‌ای شیعه متولد شد و اما برخی وی را به انحراف از عقاید متهم کردند که بوعلی سینا در اشعاری پاسخ این اتهام‌ها را در زمان خود داد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی توضیح داد: پزشکی حرفه‌ای است که بشر در همه ادوار به آن نیازمند است و تا دنیا هست، علم پزشکی نیز وجود دارد.

همتی تأکید کرد: شنیدن صحبت بیماران و خوش خلقی بخشی از درمان است و بردباری پزشک و صبر و طاقت او، در کمک به بیماران مؤثر است.

در ادامه این آیین از ۹۱ پزشک برگزیده سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور با اهداء لوح تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز