خبرگزاری کار ایران

مطالبات ۲۰ کارگر اخراجی عسلویه ناقص پرداخت شد/ کارگران: دستمان به جایی بند نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۸۲۴

کارگرانی که تا پاییز سال ۹۳ از طریق شرکت‌های پیمانکاری «قنواتی» و «در ریز» در فازهای ۱۷ و ۱۸ عسلویه مشغول به کار بودند می‌گویند هنوز بابت مطالبات معوقه مزدی با آن‌ها بصورت کامل تسویه حساب نشده است.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: حدود ۲۰ کارگر نقاش بودیم که پس از اعتراض به طولانی شدن زمان پرداخت دستمزد‌هایمان در ابتدای آذرماه از کار اخراج شدیم.

وی ادامه داد: در زمان اخراج بابت دستمزد آبان ماه و ۱۰ روز کاری ماه آذر از کارفرمای خود طلبکار بودیم اما اخیرا که این طلب به حساب ما واریز شده است متوجه شدیم که دستمزدهای ما را کامل پرداخت نکرده‌اند.

این کارگر افزود: بصورت مشخص قرار بود بابت هرماه کاری مبلغ ۹۵۰ هزار تومان به حساب هر کارگر پرداخت شود که در ‌‌ادامه کار با توافق این مبلغ با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و پنجاه هزار تومان رسید اما در نهایت مبلغی که با تاخیر به حساب ما پرداخت شده است نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان کمتر از توافق است.

وی ادامه داد: اکثر ما غیر بومیانی بودیم که از بلوچستان و خوزستان برای کار به منطقه ویژه عسلویه رفته بودیم و حتی برخی از ما پس اخراج برای بازگشت از بستگان خود پول قرض کردند و در این مدت تنها از طریق تلفنی وصول مطالبات خود را پیگیری می‌کردیم.

این کارگر اخراجی گفت: برای همین الان که دستمزد‌هایمان را کمتر از مقدار توافق شده پرداخت کرده‌اند نمی‌دانیم چگونه موضوع را پیگیری کنیم.

در همین رابطه آقای حسینی یکی از مسئولان مالی شرکت درریز به ایلنا گفت: این شرکت برمبنای صورت وضعیت‌هایی که توسط شرکت پیمانکاری قنواتی تهیه شده است مطالبات کارگران را پرداخت می‌کند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که باقیمانده مطالبات کارگران تعدیل شده براساس صورت وضعیت‌های آتی که از طرف شرکت قنواتی در اختیار درریز قرار می‌گیرد پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز