خبرگزاری کار ایران

کارگران رسمی پتروشیمی خوزستان تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۲۲۱

بعد از ظهر یکشنبه جمعی از کارگران پتروشیمی خوزستان در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی خود تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان اداری این واحد پتروشیمی برگزار شده است. 

کارگرانی که در این تجمع اعتراضی حضور داشتند به ایلنا گفته‌اند که دلیل این تجمع صنفی وضعیتی است که از سوی مدیران پالایشگاه برای کارگران پدید آمده است بطوری که بخشی از مزایای شغلی کارگران قطع شده است. 

این کارگران معترض که از نیروهای استخدام رسمی شرکت نفت هستند در توضیح ماجرا می‌گویند: زیان ده بودن ترازنامه اقتصادی پتروشیمی خوزستان باعث شده‌است تا مدیران پتروشیمی در مقام کارفرما بخشی از مزایای کارگران را بصورت سلیقه‌ای پرداخت کنند. 

کارگران رسمی پتروشیمی خوزستان تجمع کردند

براساس این اطلاعات بصورت مشخص هر زمان که کارگران پتروشیمی خوزستان با استناد به وضعیت مشابه همکاران خود در سایر مجتمع‌های پتروشیمی دولتی یا خصوصی خواستار برخوداری از امتیازات شغلی شده‌اند، کارفرما با این توجیه که پتروشیمی خوزستان یک مجتمع خصوصی و غیر دولتی زیان‌ده است از تامین خواسته‌های آن‌ها خودداری کرده‌اند. 

همچنین به نقل از افرادی که تجمع امروز کارگران پتروشیمی خوزستان حضور داشتند عنوان می‌شود که در چند ماه گذشته مدیریت کنونی پتروشیمی خوزستان به استناد وضعیت زیان‌آور این واحد تولیدی از یکسو با تعدادی از کارگران قردادی و پیمانکاری تسویه حساب کرده‌ است و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا کارگران استخدامی شرکت نفت را به دیگر واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی اعزام کند. 

به گفته این کارگران، در پتروشیمی خوزستان بیش از ۶۰۰ کارگر مشغول کار هستند که از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر طبق مقررات اشتغال مناطق آزاد در قالب استخدام‌های مستقیم و پیمانکاری و حدود ۱۷۰ نفر از طریق مقرارات استخدامی وزارت نفت مشغول‌ کارند. 

 گفته می‌شود بهره‌برداری از پتروشیمی خوزستان حدود ۱۲ سال پیش آغاز و در ‌‌نهایت سهام این واحد صنعتی در اواخر سال ۹۰ از طریق بازار بورس به بخش خصوصی واگذار شد. 

کارگرانی که در اجتماع امروز حضور داشتند می‌گویند اگرچه از بابت تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی مشکل محسوسی وجود ندارد اما پرسش ما این است که اگر ترازنامه اقتصادی پتروشیمی خوزستان از ابتدا زیان‌ده بوده است پس چگونه سهام آن در بازار بورس عرضه شده است. 

گفته می‌شود به دنبال این تجمع صنفی مسئولان اداری پالایشگاه به کارگران معترض وعده دادند که به زودی با حضور مدیریت پتروشیمی جلسه‌ای را برای رسیدگی به خواسته‌های آن‌ها تشکیل خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز