خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی تهران:

روش بازرسی تامین اجتماعی به حذف بیمه‌ کارگران بیکار ساختمانی می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۲۱

یک فعال حقوق صنفی کارگران در تهران از تصمیم سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۴ مبنی بر عدم تمدید دفترچه‌های بیمه کارگران ساختمانی تا زمان بازرسی از محل کار این کارگران انتقاد کرد.

«محمد باقری» رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی تهران در این باره به ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی با شروع سال ۹۴ دفترچه‌های بیمه کارگران ساختمانی استان تهران را اعتبار نمی‌زند و تمدید بیمه این گروه از کارگران را به بازرسی از محل کارشان منوط کرده است.

او با اشاره به بیکاری گسترده کارگران ساختمانی در پی رکود بی‌سابقه بازار مسکن افزود: در حال حاضر بیشتر کارگران ساختمانی بیکار هستند و بازرسی از محل‌ کاری که در سال گذشته به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بودند بی معناست و در عمل به حذف شمار زیادی از آنها از پوشش بیمه‌ای منجر می‌شود.

این فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی در عین حال بیان کرد: بیشتر کارگران ساختمانی در پی رکود ساخت و ساز در ماه های گذشته بیکار شده‌اند. سازمان تامین اجتماعی به این کارگران سه ماه فرصت دهد. در این مدت یا کاری را به آنها معرفی کند یا بازرسان خود را به جای محل‌ کار به محل سکونت آنها بفرستد تا با تحقیقات محلی از کارگر ساختمانی بودنشان اطمینان حاصل کند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز