خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

اداره کار تهران بر صدور مجوز انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی نظارت نمی‌کند

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از اداره کار استان تهران بدلیل آنچه عدم نظارت این اداره بر صدور مجوز انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی می‌خواند انتقاد کرد.

«اکبر شوکت» در این باره به ایلنا گفت: صدور مجوز انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به دلیل تعداد زیاد کارگران این صنف حساس است و به دقت بالایی نیاز دارد، چرا که عده‌ای بخاطر بحث‌های سیاسی یا اقتصادی به دنبال تشکیل این انجمن‌‌ها هستند.

او افزود: مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار به تمام استان‌ها نامه زده است که هنگام صدور مجوز انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با دقت بیشتری عمل کنند، اما تعداد زیادی انجمن صنفی کارگران ساختمانی در استان تهران تشکیل شده است که اعضای هیات مدیره آن‌ها یا کفاش هستند یا نویسنده و خبرنگار یا کارگر بازنشسته و...

او در ادامه گفت: در استان تهران هیچ گونه نظارتی بر صدور مجوز انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی وجود ندارد و حتی تعداد زیادی انجمن صنفی صوری جهت بالا بردن آمار تشکل‌های کارگری در این استان تشکیل شده است.

شوکت تصریح کرد: اداره کار یا باید خودش بر صدور مجوز انجمن‌های صنفی نظارت کند یا این کار را به کانون بسپارد. اکتفا به کارت مهارت فنی و حرفه‌ای متقاضیان مجوز کافی نیست چراکه در حال حاضر از کارگران دوره گرد تا پزشکان این کارت‌ را در اختیار دارند.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در پایان از اداره کار استان تهران درخواست کرد که با تشکل متبوعش به منظور احراز کارگر ساختمانی بودن متقاضیان مجوز انجمن‌‌های صنفی کارگران ساختمانی همکاری کند.

کد خبر : ۲۶۴۸۱۱