خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان:

کارفرمایان از بستن قراردادهای موقت و سفید امضا خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۳۲

از کلیه کارفرمایان می‌خواهیم از بستن قرارداد‌های موقت و سفید امضا خودداری کنند تا امنیت شغلی و دلگرمی قشر کارگر فراهم شود.

دبیر خانه کارگر هرمزگان گفت: ایمنی و بهداشت در محیط کار یکی از رکن‌های الزامی و مهم است که کارفرمایان باید آن را رعایت و سرلوحهٔ کار خود قرار دهند.

«محمد دریانوس» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: از کلیه کارفرمایان می‌خواهیم از بستن قرارداد‌های موقت و سفید امضا خودداری کنند تا امنیت شغلی و دلگرمی قشر کارگر فراهم شود و از طرفی این امر به نفع کارفرمایان و واحد‌های تولیدی خواهد بود.

این فعال کارگری بابیان اینکه در سالهای اخیر کارفرمایان زیادی بدون در نظر داشتن شرایط قانونی با کارگران بصورت سفید امضا قرارداد کار بسته‌اند، گفت: انتظار داریم که این رویه دیگر پایان یابد.

دریانوس اضافه کرد: ایمنی و بهداشت در محیط کار یکی از رکن‌های الزامی و مهم است که کارفرمایان باید آن را رعایت و سرلوحهٔ کار خود قرار دهند.

وی با یادآوری رئیس جمهوری در هفته کارگر مبنی بر اینکه نباید فعالیت‌های صنفی کارگران را محدود کرد، گفت: کارگران در ارتقاء فرهنگ کار در منطقه و کسب استقلال اقتصادی کشور نقش حیاتی ایفا می‌کنند و در همین راستا خانه کارگر که یک تشکل مردمی است، تلاش می‌کند در زمینه‌های قانون کار و تامین اجتماعی به اعضای خود خدمات ارائه نماید.

دریانوس درمورد خدمات بیمه‌ای این تشکل صنفی گفت: کلیه اعضا با حضور و ثبت نام در این بخش می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی، درمانی، تکمیلی و نیز بیمه‌های خودرو و سایل نقلیه بهره‌مند شوند.

وی در بخش مسکن کارگران خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل مسکن مهر کارگران تاکنون توانسته‌ایم با ثبت نام از ۴۸۰ نفر عضو، ۱۴۵ نفر را صاحب‌خانه کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان ادامه داد: کارگرانی که به دلیل عدم مشارکت و یا نداشتن کد‌های مشمول در مرحلهٔ اجرایی حذف شدند امید است بتوانیم در آینده نزدیک از طریق ثبت نام مسکن امید کارگران صاحب خانه شوند.

دریانوس بیان کرد: خانه کارگر در تعامل با سازمان‌هایی که در بخش‌های کارگری فعالیت می‌کنند توانسته است با حفظشان و منزلت کارگران از حقوق آنان حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز