خبرگزاری کار ایران

تلاش اتحادیه‌های کارگری اندونزی برای لغو مصوبه مزدی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۵۴

اندونزیایی‌ها در یک کمپین اعتراضی نامحدود از ماه جاری میلادی خواستار افزایش ۱۵ درصدی حداقل دستمزد و رد مقررات تصویب شده دولتی در محاسبه حداقل دستمزد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از گرادا، اعتراضات سراسری سازمان‌های کارگری مانند کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اندونزی (Konfederasi Serikat Pekerja Indonesia یا KSPI) از ابتدای سال میلادی جدید آغاز خواهد شد. 

اندونزیایی‌ها در یک کمپین اعتراضی نامحدود از ماه جاری میلادی خواستار افزایش ۱۵ درصدی حداقل دستمزد و رد مقررات تصویب شده دولتی در محاسبه حداقل دستمزد شده‌اند. 

پس از پیوستن حدود یک میلیون کارگر اتحادیه‌ای به اعتصاب سراسری در ماه دسامبر به دعوت از تشکل «KSPI»، کارگران تهدید کردند که در صورت‌ عدم پذیرش مطالبات مزدی، قدرت میلیونی خود را باز هم به نمایش خواهند گذاشت. 

به نظر می‌رسد اقدامات اعتصابی بیشتری احتمالاً در هفته‌های آینده به مرور به صورت خودجوش در این کشور شروع خواهد شد. مکان‌های اعتراضی معمولی در جاکارتا عبارتند از مجسمه اسب آرجونا ویجایا، کاخ ایالتی و تالار شهر جاکارتا که همواره دچار مشکل ترافیکی هستند. 

پیش‌بینی می‌شود در جاکارتا و جاوه و شهرهای مهم ده‌ها هزار کارگر فعال اتحادیه‌ای فعالانه در راهپیمایی‌ها مشارکت کنند.

بیشتر کارگران معترض اندونزی متشکل از زنان فعال در بخش تولید پوشاک و نساجی و تولید پارچه و لباس هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز