خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس از طرح ساماندهی دفاع کنند/ شرکت‌های واسطه هیچ فایده‌ای برای کشور ندارند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۹۶

یک فعال صنفی خواستار تصویب هرچه سریع‌تر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شد.

رامین اناری (نماینده بخشی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور) در ارتباط با ایراد مجمع تشخیص به طرح ساماندهی استخدام گفت: بیش از هشتاد درصد نمایندگان مجلس به طرح ساماندهی رای مثبت داده‌اند و این طرح هم‌اکنون در انتظار تایید شورای نگهبان است.

او افزود: علت ورود دوباره‌ی مجمع تشخیص مصلحت به این مساله را نمی‌دانیم؛ اما موضوع این است که نمایندگان مجلس بایستی از طرح مصوب خود دفاع کنند و اجازه ندهند خدای ناکرده ماهیت طرح عوض شود.

به گفته‌ی اناری، طرح ساماندهی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و این مساله بارها به اثبات رسیده است ضمن اینکه شرکت‌های واسطه که توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند، جز اتلاف منابع بیت‌المال هیچ سودی برای کشور ندارند.

این فعال کارگری در مذمت این شرکت‌ها گفت: شرکت‌های پیمانکاری هیچ حق و حقوقی برای کارگران خود به رسمیت نمی‌شناسند؛ نظام طبقه بندی و رتبه بندی در این شرکت‌ها مفهومی ندارد و لذا دکتر و دیپلمه در کنار هم کار مشابهی انجام می‌دهند و بعضا حقوق مشابهی می‌گیرند؛ بعضاً  اساسنامه این شرکت‌ها را که مطالعه می‌کنی همه فن حریفند و در هر زمینه‌ای ورود کرده و آمادگی فعالیت دارند!

او تاکید می‌کند: با تبدیل وضعیت شرکتی‌ها مخالفت می‌شود در حالیکه در سازمان‌ها بیشترین کار را همین نیروهای شرکتی انجام می‌دهند و حتی دلسوزانه‌تر و با دقت بیشتری کار حوزه‌های تخصصی را که به صورت غیرقانونی و مازاد بر وظیفه اصلی بر دوش آن‌ها گذاشته‌اند به اجبار انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، عده‌ای با طرح ساماندهی و حذف شرکت‌ها مخالفت جدی دارند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز