خبرگزاری کار ایران

گودرزی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

صرفه‌جویی ۱۵ درصدی دولت با اجرای ساماندهی کارکنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۷۱۹

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر دولت بخواهد شرکت‌ها را حذف کرده و به صورت مستقیم قرارداد ببندد، حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از مبالغی که به شرکت‌ها پرداخت می‌کند، بازخواهد گشت؛ این حداقل نتیجه‌ اجرای این طرح است.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درخصوص سرانجام رفع ایرادات شورای نگهبان از مصوبه ساماندهی استخدام کارکنان دولتی، گفت: کار بررسی و رفع ایرادات و ابهامات طرح ساماندهی کارکنان دولت از سوی شورای محترم نگهبان و هیات عالی نظارت طی جلساتی متعدد انجام و نسبت بررسی و رفع آن موارد اقدام شد که آخرین جلسه پیرامون بررسی این مساله یک ماه قبل برگزار و ایرادات و ابهامات رفع شد تا مصوبه آماده طرح در صحن علنی مجلس باشد.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه رفع ایراد از مصوبه ساماندهی کارکنان دولت به منظور تامین نظر هیات عالی نظارت با افزودن عبارت «بدون افزایش هرگونه بار مالی» مصوب شد که تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد کارمعین بدون ایجاد هرگونه بار مالی جدید صورت گیرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به مجموعه اقدامات دولت از ابتدای بررسی این طرح به‌نظر می‌رسد که مساله بار مالی یک نوع بهانه باشد تا یک دغدغه اصلی برای دولت»، عنوان کرد: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس ایرادات و ابهامات مطرح شده از جمله مبحث داشتن بار مالی را با حضور عضو شورای نگهبان بررسی کردیم و در آخرین اصلاح تاکید کردیم که کار تنظیم طرح را بدون بار مالی انجام دهند.

وی تصریح کرد: الان اگر دولت بخواهد شرکت‌ها را حذف کرده و به صورت مستقیم قرارداد ببندد، حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از مبالغی که به شرکت‌ها پرداخت می‌کند، بازخواهد گشت؛ این حداقل نتیجه‌ اجرای این طرح است.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: با اجرای این طرح قطع و یقین هزینه دولت پایین خواهد آمد و ضمن اینکه قرارداد مستقیم خواهد شد، دولت می‌تواند آن مبلغی که باقی مانده را به نیروی کار بپردازد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درخصوص زمان طرح و بررسی رفع ایرادات در صحن علنی مجلس، گفت: خب بررسی این طرح اکنون یک ماه است که در کمیسیون اجتماعی به اتمام رسیده و به صحن مجلس ارسال شده و در نوبت رسیدگی قرار دارد و امیدواریم که به زودی در دستورکار صحن قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبالی که نمایندگان از این طرح نشان دادند که هم در زمان بررسی کلیات و هم در بحث بررسی جزئیات رأی خوبی در صحن کسب کرد، ضمن اینکه در هر دو مرحله نمایندگان با تعداد امضاءهای زیادی خواستار در اولویت گرفتن این طرح شدند؛ در نتیجه می‌توان گفت که صحن مجلس استقبال خوبی از این طرح دارد و با طرح در صحن ایرادات آن رفع خواهد شد تا ان‌شاءالله هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز